Market-Tržište, Vol. 33 No. 2, 2021.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.2.221
Važnost dimenzija konstrukta zemlje podrijetla u izgradnji marke destinacije
Zoran Krupka
orcid.org/0000-0003-2896-7531
; University of Zagreb, Faculty of Economics & Business
Mateja Mirt
; Coca Cola Hellenic Bottling Company
Đurđana Ozretić Došen
orcid.org/0000-0001-5976-5866
; University of Zagreb, Faculty of Economics & Business
Sažetak
Svrha – Glavna je svrha ovoga rada istražiti odnos između konstrukta zemlje podrijetla i izgradnje marke destinacije kako bi se saznalo jesu li konstrukt zemlje podrijetla i njegove dimenzije važni za izgradnju marke destinacije. Znači, ovim radom se istražuje utječu li dimenzije konstrukta zemlje podrijetla na marku destinacije.
Metodološki pristup – Istraživanje je provedeno uz pomoć upitnika na uzorku od 409 ispitanika iz SAD-a i Hrvatske. Za analizu podataka korišten je SPSS.
Rezultati i implikacije – Zemlja podrijetla važna je za izgradnju marke destinacije, ali se ne može koristiti na isti način kao za izgradnju marke proizvoda/usluge. Neke dimenzije zemlje podrijetla koje su izrazito važne za marku proizvoda/usluge (npr. razina tehnološke razvijenosti, životni standard) nisu toliko važne za marku destinacije. Politička situacija i percipirana sigurnost dimenzije su zemlje podrijetla koje su se pokazale važnima u izgradnji marke destinacije.
Ograničenja – Glavna su ograničenja ovog rada prigodni uzorak te korištenje Facebooka i LinkedIna kao platformi za distribuciju upitnika.
Doprinos – Ovim istraživanjem raščlanjujemo zemlju podrijetla kao konstrukt i istražujemo utjecaj njegovih sastavnica na izgradnju marke destinacije.
Ključne riječi
zemlja podrijetla; izgradnja marke; marka destinacije;
Hrčak ID:
270698
URI
Datum izdavanja:
12.1.2022.
Posjeta: 1.642 *