Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5673/sip.59.3.2
Virtualni sastanci tijekom pandemije bolesti COVID-19: komunikacijski obrasci i prakse u poduzećima u Hrvatskoj
Ivan Pakozdi
orcid.org/0000-0002-8797-0645
; Edward Bernays Visoka škola, Zagreb, Hrvatska
Hrvoje Jakopović
orcid.org/0000-0002-9846-9952
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Hrvatska
Karlo Kanajet
orcid.org/0000-0002-5894-5416
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Hrvatska
Sažetak
Rad na daljinu i virtualni sastanci postali su svakodnevica za velik broj tvrtki u
svijetu. Promatrajući aspekt održavanja kontinuiteta poslovanja u uvjetima ograničenima pandemijom
bolesti COVID-19, mnogi će zaposlenici reći da su virtualni sastanci postali ključan
komunikacijski alat za razgovor s dionicima. Međutim, iako se videokonferencije koriste posljednjih
nekoliko desetljeća, otkad su videokonferencijski sustavi komercijalno dostupni, ne
treba zanemariti činjenicu da je značajan porast globalnog trenda njihova korištenja zabilježen
tek krajem siječnja 2020. godine, kada je Svjetska zdravstvena organizacija proglasila međunarodnu
hitnu situaciju zbog širenja bolesti COVID-19. Globalnom trendu pojačanog korištenja
virtualne komunikacije pridružile su se brojne tvrtke koje nikada nisu koristile ovakav način
komuniciranja niti su predvidjele da će napraviti značajniju tranziciju komunikacije u virtualni
svijet. U radu su stoga predstavljeni nalazi različitih studija o utjecaju virtualnih sastanaka na
zaposlenike. Ovaj rad istražuje važnost, komunikacijske obrasce i prakse pri korištenju digitalnih
platformi za održavanje virtualnih sastanaka u hrvatskim srednjim i velikim poduzećima.
Anketno istraživanje provedeno je među zaposlenicima (N = 177) u srednje velikim i velikim
poduzećima različitih djelatnosti u Hrvatskoj. Fokus je na virtualnim sastancima srednje velikih
i velikih poduzeća upravo zbog kompleksnosti tih komunikacijskih sustava, u kojima je
nužna intenzivna horizontalna i vertikalna komunikacija. Rezultati istraživanja otkrivaju koje
se digitalne platforme najčešće koriste za virtualne sastanke. Nalazi između ostalog pokazuju
kako su virtualni sastanci češći, ali i da kraće traju te da se prednost daje prijenosnim računalima
kao sredstvima za organizaciju, vođenje i sudjelovanje u virtualnim sastancima.
Ključne riječi
rad na daljinu; virtualni sastanci; poslovna komunikacija; COVID-19; srednje velika i velika poduzeća
Hrčak ID:
271634
URI
Datum izdavanja:
31.1.2022.
Posjeta: 2.108 *