Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32701/dp.23.1.6
Prolegomena filozofijskog utemeljenja dubokog učenja kao teorije (umjetne) inteligencije
Sandro Skansi
orcid.org/0000-0002-3851-1186
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Marko Kardum
orcid.org/0000-0002-0797-6677
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se ispituju filozofski temelji dubokog učenja. Ukazivanjem na početke dubokog učenja i umjetnog neurona kao formalnog modela ljudskog neurona moguće je tvrditi da je umjetna inteligencija razvijena i prije njezinog službenog imenovanja te da je bila snažno povezana s propozicionalnom logikom. Imajući na umu neke velike zastoje u razvoju neuronskih mreža, pokazujemo da se dubinsko učenje može tretirati kao teorija umjetne inteligencije te da potpada pod paradigmu umjetne inteligencije jer je za nju dovoljno samo učenje jer se inteligentno ponašanje uči. Dakle, duboko učenje je filozofski ili epistemološki pristup u kojem se mora zagovarati radikalni empirizam. Prema tome, ne samo da ne postoji ništa u umu što nije bilo u osjetilima, već u umu ne postoji ništa što se ne može naučiti.
Ključne riječi
empirizam; duboko učenje; kibernetika; neuralne mreže; umjetna inteligencija
Hrčak ID:
272115
URI
Datum izdavanja:
8.2.2022.
Posjeta: 1.736 *