Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32701/dp.23.1.6

Prolegomena filozofijskog utemeljenja dubokog učenja kao teorije (umjetne) inteligencije

Sandro Skansi orcid id orcid.org/0000-0002-3851-1186 ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Marko Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-0797-6677 ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 789 Kb

str. 89-99

preuzimanja: 678

citiraj


Sažetak

U radu se ispituju filozofski temelji dubokog učenja. Ukazivanjem na početke dubokog učenja i umjetnog neurona kao formalnog modela ljudskog neurona moguće je tvrditi da je umjetna inteligencija razvijena i prije njezinog službenog imenovanja te da je bila snažno povezana s propozicionalnom logikom. Imajući na umu neke velike zastoje u razvoju neuronskih mreža, pokazujemo da se dubinsko učenje može tretirati kao teorija umjetne inteligencije te da potpada pod paradigmu umjetne inteligencije jer je za nju dovoljno samo učenje jer se inteligentno ponašanje uči. Dakle, duboko učenje je filozofski ili epistemološki pristup u kojem se mora zagovarati radikalni empirizam. Prema tome, ne samo da ne postoji ništa u umu što nije bilo u osjetilima, već u umu ne postoji ništa što se ne može naučiti.

Ključne riječi

empirizam; duboko učenje; kibernetika; neuralne mreže; umjetna inteligencija

Hrčak ID:

272115

URI

https://hrcak.srce.hr/272115

Datum izdavanja:

8.2.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.736 *