Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.20901/ms.12.24.1

Robotika za djecu: nacionalne politike i inicijative u tri europske zemlje

Christine W. Trültzsch-Wijnen ; Salzburg University of Education Stefan Zweig
Anca Velicu ; Romanian Academy, Institute of Sociology
Vilmante Liubiniene orcid id orcid.org/0000-0003-3825-8819 ; Kaunas University of Technology


Puni tekst: engleski pdf 563 Kb

str. 3-20

preuzimanja: 445

citiraj


Sažetak

Ovaj članak istražuje upoznavanje djece u dobi od šest do deset godina s robotikom te ispituje‎ upotrebu robota u školama i izvannastavnim aktivnostima. Središnja pitanja su 1) je li uvođenje robotike ‎obuhvaćeno političkim strategijama i obrazovnim politikama i na koji način (RQ1) te 2) tko su glavni‎ akteri uvođenja robota u obrazovno okruženje (RQ2). Kako bi se odgovorilo na ova pitanja, provedena ‎je pilot studija u tri europske zemlje (Austriji, Litvi i Rumunjskoj) koja je uključivala analizu nacionalnih ‎policy strategija, kao i intervjue s po tri dionika u svakoj zemlji. Članak ilustrira specifičnosti istraživanih ‎zemalja prezentirane kao studije slučaja, raspravlja o njima i međusobno ih uspoređuje. Nalazi pokazuju ‎kako obrazovne politike u analiziranim zemljama imaju za cilj preslikati Digitalnu agendu za Europu ‎te da se mogu identificirati dva suprotna pristupa implementaciji robotike, odozdo prema gore i odozgo ‎prema dolje.‎

Ključne riječi

roboti u obrazovanju; kodiranje i djeca; računalno razmišljanje; digitalne vještine; medijsko obrazovanje

Hrčak ID:

272182

URI

https://hrcak.srce.hr/272182

Datum izdavanja:

28.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.418 *