Medijske studije, Vol. 12 No. 24, 2021.
Pregledni rad
https://doi.org/10.20901/ms.12.24.1
Robotika za djecu: nacionalne politike i inicijative u tri europske zemlje
Christine W. Trültzsch-Wijnen
; Salzburg University of Education Stefan Zweig
Anca Velicu
; Romanian Academy, Institute of Sociology
Vilmante Liubiniene
orcid.org/0000-0003-3825-8819
; Kaunas University of Technology
Sažetak
Ovaj članak istražuje upoznavanje djece u dobi od šest do deset godina s robotikom te ispituje upotrebu robota u školama i izvannastavnim aktivnostima. Središnja pitanja su 1) je li uvođenje robotike obuhvaćeno političkim strategijama i obrazovnim politikama i na koji način (RQ1) te 2) tko su glavni akteri uvođenja robota u obrazovno okruženje (RQ2). Kako bi se odgovorilo na ova pitanja, provedena je pilot studija u tri europske zemlje (Austriji, Litvi i Rumunjskoj) koja je uključivala analizu nacionalnih policy strategija, kao i intervjue s po tri dionika u svakoj zemlji. Članak ilustrira specifičnosti istraživanih zemalja prezentirane kao studije slučaja, raspravlja o njima i međusobno ih uspoređuje. Nalazi pokazuju kako obrazovne politike u analiziranim zemljama imaju za cilj preslikati Digitalnu agendu za Europu te da se mogu identificirati dva suprotna pristupa implementaciji robotike, odozdo prema gore i odozgo prema dolje.
Ključne riječi
roboti u obrazovanju; kodiranje i djeca; računalno razmišljanje; digitalne vještine; medijsko obrazovanje
Hrčak ID:
272182
URI
Datum izdavanja:
28.1.2022.
Posjeta: 1.386 *