Stručni rad
Zašto vrtić nazivamo zajednicom koja uči ?
Senka Marija Ivanušec
; Dječji vrtić Ciciban, Bjelovar
Sažetak
Uloga ustanova ranog i predškolskog odgoja usmjerena je na potrebe suvremene obitelji i optimalnog razvoja djeteta. Svojim sadržajno raznolikim kurikulom uz udovoljavanje potreba i interesa djeteta, pridonosi cjelokupnom razvoju i postizanju dobrobiti kod djece, time ustanove ranog i predškolskog odgoja postaju važno mjesto u odrastanju djeteta i prepoznate su kao važan čimbenik u zajednici.
U svakom vrtiću zajednici koja uči poticajno okruženje određuje smjer djetetova razmišljanja i kretanja, osvjetljava put djetetova učenja. U kreiranju vrtićkog okruženja treba poći od prirode učenja djeteta te učenja na prirodan način. Okruženje mora biti bogato i poticajno. Uloga odgajatelja u aktivnostima, izboru materijala i poticaja, usmjerena je na uvažavanje i podržavanje djetetova interesa. Odgajatelj potiče djecu na stvaranje, kreiranje i učenje, te time omogućava razvoj djetetovih potencijala. Za odgajatelja kao profesionalca važno je obrazovanje, profesionalno usavršavanje, te njegove osobne vrijednosti i stavovi, sve ovo otvorit će put k istraživanju i reflektiranju odgojne prakse. Tako će odgajatelj istražiti, dokumentirati, razumjeti i mijenjati svoju odgojnu praksu. U zajednici koja uči svi dijelovi ustanove i odgojno-obrazovne prakse povezani su, tako i vođenje ustanove postaje važan segment koji će utjecati na načine učenja djece i svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa. Suvremeno vođenje ustanove u zajednici koja uči postaje novi izazov za ravnatelja kao menedžera i vođu. Svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa moraju unapređivati suradnju s roditeljima, graditi timski pristup, razvijati suradničke odnose i učenje što će dati veliki doprinos u zajednici koja uči, a time i svim njenim članovima.
Ključne riječi
zajednica koja uči; poticajno okruženje; suradnja; djeca; fleksibilnost; komunikacija i djeca rane i predškolske dobi
Hrčak ID:
272581
URI
Datum izdavanja:
1.2.2022.
Posjeta: 3.345 *