Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.67.2.2
STAVOVI UČITELJA RAZREDNE NASTAVE PREMA UKLJUČIVANJU DJECE S POSEBNIM POTREBAMA U REDOVNE ODGOJNO-OBRAZOVNE PROGRAME U OSNOVNOJ ŠKOLI
Anja Valenčić Štemberger
; Primary School Jelšane, Slovenia
Sažetak
Članak istražuje stavove učitelja razredne nastave prema uključivanju djece s posebnim potrebama u redovne odgojno-obrazovne programe u osnovnoj školi. U teorijskom dijelu predstavljeni su zahtjevi novog školskog sustava za učitelje, a empirijski dio obuhvaća istraživanje o stavovima učitelja razredne nastave prema uključivanju djece s posebnim potrebama u redovnu osnovnu školu te postoje li razlike u stavovima između mlađih i starijih učitelja. U članku je upotrijebljena deskriptivna i inferencijalna metoda empirijskog pedagoškog istraživanja. Podatci su prikupljeni internetskim upitnikom koji su ispunili učitelji razredne nastave diljem Slovenije. Rezultati istraživanja pokazali su da svi učitelji, bez obzira na dob, smatraju da nisu dovoljno osposobljeni za rad s djecom s posebnim potrebama (DPP) te se slažu da tijekom preddiplomskog studija nisu stekli dovoljno znanja za rad s takvom djecom; da imaju premalo iskustva za rad s njima i istodobno se slažu da bi DPP trebala biti uključena u prilagođene programe, a ne u redovne programe osnovnih škola; da je za DPP potrebno postaviti drugačije odgojno-obrazovne ciljeve; da rad s DPP za njih znači dodatni rad; da uključenost DPP u redovne odgojno-obrazovne programe ne smatraju problematičnim te da su u razredu s DPP također odgovarajuće postupa s drugim učenicima. Više starijih učitelja smatra da nisu stekli dovoljno znanja tijekom preddiplomskog studija.
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama; inkluzija; stavovi učitelja razredne nastave
Hrčak ID:
272440
URI
Datum izdavanja:
27.12.2021.
Posjeta: 1.521 *