Izvorni znanstveni članak
Roditeljski ciljevi i očekivanja obrazovnih postignuća i opći školski uspjeh njihove djece: razlike u očekivanjima zbog pohađanje instrukcija i dopunske nastave
Tomislav Cerinski
orcid.org/0000-0001-5253-2963
; Osnovna škola Pavao Belas, Brdovec
Sažetak
U istraživanju je istražena uloga roditeljskih očekivanja prema općem školskom uspjehu djece i pohađanju dopunske nastave i privatnih satova instrukcija. Analiza podataka provedena je na 234 roditelja učenika početkom školske godine 2018./19. Kao mjerni instrument koristila se SEAEA skala obrazovnih aspiracija i očekivanja za adolescente. Rezultati istraživanja pokazuju da djeca roditelja više razine akademskog obrazovanja imaju bolji školski uspjeh te da veći financijski prihodi u obitelji također pokazuju pozitivnu povezanost s općim školskim uspjehom djece. Utvrđena je pozitivna povezanost kod učenika koji pohađaju dopunsku nastavu i instrukcije između zadnje završenog razreda i priprema za bolje obrazova- nje te pozitivna korelacija između razine obrazovanja roditelja i roditeljskih očekivanja i vrednovanja obrazovanja. Između roda i općeg školskog uspjeha nisu pronađeni statistički značajne povezanosti.
Ključne riječi
Hrčak ID:
273380
URI
Datum izdavanja:
1.11.2020.
Posjeta: 1.029 *