Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Roditeljski ciljevi i očekivanja obrazovnih postignuća i opći školski uspjeh njihove djece: razlike u očekivanjima zbog pohađanje instrukcija i dopunske nastave

Tomislav Cerinski orcid id orcid.org/0000-0001-5253-2963 ; Osnovna škola Pavao Belas, Brdovec


Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb

str. 8-19

preuzimanja: 206

citiraj


Sažetak

U istraživanju je istražena uloga roditeljskih očekivanja prema općem školskom uspjehu djece i pohađanju dopunske nastave i privatnih satova instrukcija. Analiza podataka provedena je na 234 roditelja učenika početkom školske godine 2018./19. Kao mjerni instrument koristila se SEAEA skala obrazovnih aspiracija i očekivanja za adolescente. Rezultati istraživanja pokazuju da djeca roditelja više razine akademskog obrazovanja imaju bolji školski uspjeh te da veći financijski prihodi u obitelji također pokazuju pozitivnu povezanost s općim školskim uspjehom djece. Utvrđena je pozitivna povezanost kod učenika koji pohađaju dopunsku nastavu i instrukcije između zadnje završenog razreda i priprema za bolje obrazova- nje te pozitivna korelacija između razine obrazovanja roditelja i roditeljskih očekivanja i vrednovanja obrazovanja. Između roda i općeg školskog uspjeha nisu pronađeni statistički značajne povezanosti.

Ključne riječi

SEAEA upitnik, obrazovanje roditelja, pohađanje dopunske nastave, pohađanje instrukcija, roditeljska očekivanja vezana za obrazovanje prema vlastitoj djeci

Hrčak ID:

273380

URI

https://hrcak.srce.hr/273380

Datum izdavanja:

1.11.2020.

Posjeta: 629 *