Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Uloga školskog pedagoga u razvoju socijalnih kompetencija učenika

Nikola Vuković ; Osnovna škola Đurđevac, Đurđevac


Puni tekst: hrvatski pdf 187 Kb

str. 53-68

preuzimanja: 608

citiraj


Sažetak

Najnovija reformska nastojanja imaju cilj razvijati kompetencije kod učenika koje će im pomoći u budućem školovanju i radu. U ovom članku naglasak je na radu školskog pedagoga s učenicima te na razvoju socijalnih kompetencija učenika. Postati socijalno kompetentna osoba znači usvojiti prosocijalna ponašanja i određene vještine koje omogućavaju razumijevanje svoje okoline i djelotvorno snalaženje u svakodnevnim situacijama. Djeca još i prije polaska u školu stječu određenu razinu socijalne kompetencije koju je potrebno tijekom školovanja unaprijediti te učenicima omogućiti stjecanje novih socijalnih vještina koje su im potrebne za snalaženje u novoj okolini. Osim učitelja u ovom važnom poslu dio odgovornosti je i na školskom pedagogu. Školski pedagog u osnovnoj školi prati rast, razvoj, učenje i napredak učenika od upisa u školu pa sve do završetka osnovne škole. Škola je zajednica učenja, igre, druženja i razvoja u kojoj se svaki pojedinac razvija prema svojim individualnim sposobnostima. Brajša-Žganec (2002) navodi kako „dječji socijalni razvoj obuhvaća ponašanja, stavove i afekte sjedinjene u dječjoj interakciji s odraslima i vršnjacima“ (str. 23). Dakle, obiteljski dom i škola prve su zajednice u kojima učenik razvija svoje soci- jalne kompetencije. Zajednički rad učitelja i stručnih suradnika na razvoju socijalnih kompetencija učenika ima cilj pripremiti učenike za život i rad u društvu te kod učenika stvoriti osjećaj za zajednicu. To se ostvaruje odnosima s učiteljima, stručnim suradnicima, kao i s ostalim učenicima, najčešće svojim vršnjacima, te ostalim odraslim osobama koje na bilo koji način sudjeluju u neposrednom radu u školi i na taj način pomažu razvoju socijalnih kompetencija učenika. Gledano u školskom kontekstu, govorimo o kurikulu usmjerenom prema učeniku gdje se učenička mišljenja, ciljevi i razvojne potrebe poštuju, a interakcija odgoja i obrazovanja temelji na međusobnim odnosima. U članku se razmatra o područjima rada školskog pedagoga vezanim za razvoj socijalnih kompetencija učenika, organizaciji timskog rada u svrhu unapređenja socijalnih vještina učenika, vršnjačkoj podršci te radu školskog pedagoga s učiteljima, učenicima i njihovim roditeljima na razvoju socijalnih kompetencija učenika.

Ključne riječi

socijalne kompetencije, socijalizacija, timski rad, savjetovanje, stručna podrška

Hrčak ID:

273384

URI

https://hrcak.srce.hr/273384

Datum izdavanja:

1.11.2020.

Posjeta: 1.206 *