Stručni rad
Rad školskog pedagoga na stvaranju uspješne škole
Ena Balabanić
; Osnovna škola Franje Viktora Šignjara, Virje
Nikola Vuković
; Osnovna škola Đurđevac, Đurđevac
Sažetak
Cilj je ovog rada analizirati kako školski pedagozi sudjeluju u stvaranju prepoznatljivosti škole i doprinose njezinoj uspješnosti. Školski pedagog nositelj je inovacija u školi te treba biti upoznat sa svim promjenama u obrazovnom sustavu u Hrvatskoj i u Europskoj uniji. Poznavanje ciljeva europskih i nacionalnih politika i osvještavanje važnosti vlastite uloge kao nositelja promjena u školskom okruženju u kojem radi, samo su neke od njih. Njegova uloga sastoji se od predviđanja, osmišljavanja, usmjeravanja i poticanja pedagoškog razvoja škole u kojoj se odvija neposredni rad i to u skladu s potrebama učenika i učitelja. Govori se o razvojnim potencijalima učenika i učitelja te stvaranju uspješne škole. Uspješna škola neprestano se razvija, u njoj se svakodnevno događaju pozitivne promjene i poboljšanja u odnosu na sudionike odgojno-obrazovnog rada, školski kurikulum i ostvarivanje postavljenih ishoda učenja i rada. Posao školskog pedagoga kontinuirano je unapređivanje i po- dizanje kvalitete nastavnog procesa. Razvoj škole vidljiv je i mjerljiv pa je njegova zadaća provođenje školskih akcijskih istraživanja sa svrhom kvalitativnih pozitivnih promjena čiji ishodi podrazumijevaju veću učinkovitost škole u cjelini. Inicira i koordinira pedagoški razvoj škole u suradnji s ravnateljem škole, učiteljima, stručnim suradnicima i u zajedništvu s učenicima. U uspješnoj školi svi sudionici neposrednog rada znaju što im je cilj rada, usmjereni su prema ostvarivanju zajedničke vizije škole, a zajednički rad temelji se na vrijednosti- ma i uvjerenjima. Školski pedagog u zajedništvu s ostalim sudionicima neposrednog rada ima važnu ulogu u razvijanju školske kulture i stvaranju prepoznatljivosti škole u kojoj svi učenici mogu prema svojim sposobnostima uspješno učiti i ostvarivati svoje potencijale.
Ključne riječi
inovacije, kreativnost, kompetencije školskog pedagoga, uspješna škola
Hrčak ID:
273387
URI
Datum izdavanja:
1.11.2020.
Posjeta: 1.562 *