Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.16.2.2021.01

TRANSFORMATIVNI POTENCIJAL AUTOETNOGRAFIJE U POUČAVANJU KVALITATIVNIH METODA ISTRAŽIVANJA U STUDIJU PEDAGOGIJE

Marija Bartulović orcid id orcid.org/0000-0001-5570-3406 ; Odsjek za pedagogiju Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 135 Kb

str. 5-22

preuzimanja: 396

citiraj


Sažetak

Polazeći od širih pitanja o pedagogiji primjerenoj metodologiji istraživanja i mogućnostima njezina posredovanja u okviru kolegija o kvalitativnim metodama istraživanja u studiju pedagogije, u radu se usmjeravam na analizu pedagogičnosti autoetnografije. Nakon kratkog predstavljanja autoetnografije kao specifične metode istraživanja i vrste teksta, slijedi prikaz njezine sve ekstenzivnije primjene u kontekstu obrazovanja i profesionalnog razvoja odgojno-obrazovnih djelatnika. U centralnome dijelu rada, služeći se primjerom autoetnografskoga seminarskog zadatka koji studenti realiziraju u kolegiju o kvalitativnoj metodologiji istraživanja koji izvodim, detaljnije razlažem mogućnosti primjene autoetnografije u razvoju istraživačkih vještina i dispozicija budućih pedagoga-istraživača. Pritom autoetnografiju ne promatram samo kao vrstu kvalitativnoga istraživanja, već i kao oblik uspostavljanja autentičnog pedagoškog odnosa između nastavnika i studenata. Rad završavam promišljanjem o svrhovitosti opisane nastavne prakse i širim implikacijama primjene autoetnografije u poučavanju (metodologijskih kolegija) u studiju pedagogije.

Ključne riječi

visoko obrazovanje, kvalitativna istraživanja obrazovanja, autoetnografija, pedagoški odnos, refleksivnost.

Hrčak ID:

273856

URI

https://hrcak.srce.hr/273856

Datum izdavanja:

15.3.2022.

Posjeta: 881 *