Pregledni rad
https://doi.org/10.32728/mo.16.2.2021.04
KOMPETENCIJE ODGAJATELJA DJEČJIH DOMOVA
Irena Sovar
orcid.org/0000-0001-8384-9576
; Centar za pružanje usluga u zajednici Svitanje, Koprivnica
Sažetak
U radu se nastoji pojasniti pojam kompetencija i sagledati kompetencije iz različitih pristupa koji su dominirali na tom području tijekom njihova razvoja. Različiti pristupi doprinijeli su utemeljenju kompetencija kao multidimenzionalom konstruktu koji se sastoji od niza povezanih dimenzija, kognitivne, funkcionalne, osobne i vrijednosti. Takvo polazište nužno je u razmatranju kompetencija odgajatelja dječjih domova obzirom na kompleksnost područja i posla kojim se ti stručnjaci bave, iako njihova uloga i značaj nisu u znanstvenim krugovima dovoljno prepoznati. Rasprave o tome je li to tek zanimanje ili profesija traju, no još nisu dobile epilog. Odgajatelji u dječjim domovima mogu biti profesionalci različitoga formalnog obrazovanja poput edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti, socijalnoga rada, psihologije, pedagogije, logopedije, kako studij za ovo zanimanje ne postoji. Kompetencije odgajatelja sagledane su iz perspektive odgovornosti odgajatelja i umreženosti u rad, potom kroz generičke kompetencije, odnosno šira specifična područaja rada odgajatelja te temeljne principe rada. Sagledavaju se i osobne kompetencije te je naznačena nužnost refleksije profesionalne prakse. Posljednje poglavlje sagledava kompetencije u kontekstu pandemije Covid-19. Uočavajući poteškoće povezane s kompetencijama odgajatelja nužno se nameće potreba osiguravanja kontinuiranoga stručnog usavršavanja i daljnjega razvoja baznih znanja odgajatelja kao stručnjaka koji rade s djecom i mladima u dječjim domovima.
Ključne riječi
dječji dom, kompetencije, odgajatelji, pandemija Covid-19.
Hrčak ID:
273860
URI
Datum izdavanja:
15.3.2022.
Posjeta: 1.808 *