Pregledni rad
https://doi.org/10.32728/mo.16.2.2021.05
POJMOVNO ODREĐENJE STATISTIČKE PISMENOSTI, ZAKLJUČIVANJA I MIŠLJENJA
Katarina Kostelić
orcid.org/0000-0002-7107-1696
; Fakultet ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“ Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ivana Salopek
Sažetak
Statistička pismenost jedna je od kritičnih vještina odraslih osoba potrebna za funkcioniranje u modernom društvu kao informiranih i aktivnih građana i zaposlenika, ali i često zanemarena vještina. Jedan od razloga može biti neujednačenost pri definiranju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja, pri čemu se tri pojma isprepliću. Svrha rada jest ukazati na važnost statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja te pojmovno ih odrediti. U radu je predstavljen sistematizirani pregled pristupa pojmovnom određivanju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja. Rezultat je predloženi okvir definicija uz prateće elemente znanja, dispozicije i razina obrazovnih ishoda. Specifična znanja, vještine i način razmišljanja uz primjenu u različitim područjima djelovanja argumenti su za priznavanje statističke pismenosti kao generičke kompetencije. Postavljanje definicija prvi je korak pri operacionalizaciji i implementaciji, uz implikacije vezane za poziciju u kurikulumu i provedbu.
Ključne riječi
statistička pismenost, statističko zaključivanje, statističko mišljenje.
Hrčak ID:
273862
URI
Datum izdavanja:
15.3.2022.
Posjeta: 1.201 *