Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.31.1.05
Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika
Vanja Putarek
orcid.org/0000-0002-5512-4057
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Nina Pavlin-Bernardić
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Barbara Bunoza
orcid.org/0000-0001-8559-6189
; Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između motivacijskih
uvjerenja (ciljeva postignuća, samoefikasnosti, samoefikasnosti u
samoregulaciji), kontekstualnih čimbenika i varanja na ispitima/
kolokvijima na tehničkim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu. U
istraživanju je sudjelovalo 398 studenata svih studijskih godina.
Sudionici su ispunjavali Skalu ciljeva postignuća, Skalu samoefikasnosti, Skalu samoefikasnosti u samoregulaciji učenja, Skalu
kontekstualnih razloga varanja na ispitima i Skalu učestalosti
varanja. Pokazalo se da studenti viših godina studija imaju
višu samoefikasnost i samoefikasnost u samoregulaciji te niže
ciljeve izvedbe putem izbjegavanja i izbjegavanja rada u
odnosu na studente nižih godina, dok razlike u ostalim
motivacijskim uvjerenjima, učestalosti varanja i oslanjanju na
kontekstualne čimbenike nisu bile statistički značajne. Učestalost
varanja pozitivno je povezana s ciljevima izbjegavanja rada i
kontekstualnim čimbenicima, dok su s njome negativno
povezani prosjek ocjena u prošloj akademskoj godini,
samoefikasnost u samoregulaciji učenja i cilj ovladavanja putem
uključivanja. Provjera inkrementalne valjanosti kontekstualnih
čimbenika povrh motivacijskih varijabli pokazala je da
kontekstualni čimbenici objašnjavaju dodatnih 28,6 %
varijance varanja na ispitima te je potvrđen njihov veći
samostalni doprinos u objašnjenju varanja u odnosu na
motivacijska uvjerenja.
Ključne riječi
akademsko varanje; kontekstualni čimbenici; motivacijska uvjerenja; studenti tehničkih fakulteta
Hrčak ID:
275005
URI
Datum izdavanja:
6.4.2022.
Posjeta: 2.021 *