Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.31.1.08
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s poteškoćama pažnje
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Tena Velki
orcid.org/0000-0002-9529-8959
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Smiljana Zrilić
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati karakteristike učenika i učitelja u
predviđanju pozitivnih i asertivnih disciplinskih postupaka u
inkluzivnim razredima osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje
je provedeno s učiteljima 125 osnovnih škola u Hrvatskoj
(N = 539) koji su procjenjivali sebe i svoje učenike s najmanje
7 od 9 simptoma nepažnje. Učitelji su procijenili svoj odnos s
učenikom te dali procjene na Skali simptoma ponašanja
učenika (hiperaktivnost-impulzivnost, antisocijalni te
emocionalni problemi) i Skali strategija upravljanja
nepoželjnim ponašanjem (pozitivni i asertivni disciplinski
postupci). Nagradu, pohvalu i pozitivno potkrjepljenje učitelji
češće primjenjuju kod učenika s jače izraženim simptomima
antisocijalnosti i slabijim školskim uspjehom onda kada
procjenjuju da imaju s tim učenicima pozitivan međuljudski
odnos. Za primjenu sankcija i negativnih posljedica prema
učenicima su se jedino važnim pokazali simptomi
antisocijalnosti kod učenika. Za kvalitetan inkluzivni rad
primjenom pozitivnih disciplinskih postupaka potrebno je
poznavanje razvojnih karakteristika učenika i ulaganje u
pozitivan međuljudski odnos s njima.
Ključne riječi
odnos s učenikom; poremećaj pažnje; pozitivno discipliniranje
Hrčak ID:
275008
URI
Datum izdavanja:
6.4.2022.
Posjeta: 1.885 *