Pregledni rad
https://doi.org/10.34075/cs.57.1.6
Virtualna stvarnost. Novi pristup vizualizacije i imaginacije u vjeronauku
Klara Pišonić
orcid.org/0000-0002-2458-9855
; Johann Wolfgang Goethe Universität - Campus Westend, Frankfurt na Majni, Njemačka
Sažetak
Posebnost virtualne stvarnosti (VR) je visoka razina imerzivnosti i osjećaj „uranjanja” u drugi svijet. Ta se posebnost već koristi u mnogim tehničkim i znanstvenim područjima za vizualizaciju, učenje i vježbanje. Brz tehnički napredak omogućuje stvaranje sve mnogobrojnijih i boljih mogućnosti u virtualnoj stvarnosti. Mogućnosti uporabe se šire i izvan tehničkih područja. Društvene znanosti poput teologije također mogu imati koristi od dojmljivih svojstva VR-a.
Slijedi kratko predstavljanje projekta Katedre za vjersko obrazovanje i medijsku didaktiku na Goethe-Universität u Frankfurtu za poboljšanje i primjenu VR-a u vjeronauku. Uz svrstavanje u teoriji učenja, članak još uvodi oblike interakcije VR-a i pokazuje mogućnosti njihove uporabe u vjeronauku.
Poznato je da vjeronauk kao školski predmet ima vrlo osobnu i emocionalnu komponentu. To se može pojačati VR-om na određenim razinama: promjena perspektive, etičke rasprave, posjet povijesnim mjestima, ali i pedagogija crkvenog prostora može se proširiti novim dimenzijama. Kad se bavimo VR-om u vjeronauku, glavni cilj nije zamjena starih metoda, već pokazati mogućnost da digitalni mediji mogu pridonijeti interesu i proširiti iskustvo.
Ključne riječi
Virtualna stvarnost; imerzivnost; iskustvo; medijska didaktika; vjeronauk
Hrčak ID:
276050
URI
Datum izdavanja:
19.5.2022.
Posjeta: 2.347 *