Izvorni znanstveni članak
RAZINE DIVERGENCIJE IZMEĐU MODERNOSTI I POUKE U DJEČJOJ KNJIŽEVNOSTI
Stjepan Hranjec
; Visoka učiteljska škola, Čakovec, Hrvatska
Sažetak
U radu se razmatra odnos modernističkih zamišljaja i pouke u dječjoj književnosti. Odnos se postavlja u književnopovijesne i stilske relacije. Prvi se oprimjeruje djelom Ivane Brlić Mažuranić, Mate Lovraka te Ivana Kušana, Milivoja Matošeca i Grigora Viteza, a drugi se iskazuje u pet hijerarhijski usustavljenih razina: kroz eksplicitnu autorovu pouku, kroz lik u djelu, tematski izbor, kroz organizaciju fabule i kroz sukladnost stilske igre i pouke, što je
najveći stupanj sklada, a najmanje divergentno; pravi je primjer pjesništvo Zvonimira Baloga.
Ključne riječi
Hrčak ID:
25472
URI
Datum izdavanja:
6.12.2004.
Posjeta: 5.625 *