Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31784/zvr.10.1.7

LONGITUDINALNO ISTRAŽIVANJE: UTJECAJ IZMEĐU TRŽIŠNE ORIJENTACIJE, INOVATIVNOSTI I POSLOVNE USPJEŠNOSTI

Helena Šlogar ; Libertas International University, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 319 Kb

str. 111-128

preuzimanja: 365

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja je provesti longitudinalno istraživanje utjecaja između tržišne orijentacije, inovativnosti i poslovne uspješnosti. Studija nastoji ispitati moguće promjene u modelu utjecaja tržišne orijentacije na inovativnost i poslovanje u razdoblju 2016. - 2019. u hrvatskim tvrtkama. Za analizu podataka koristili smo se regresijskom i kovarijantnom analizom. Rezultati pokazuju da utjecaj tržišne orijentacije, usmjerenosti na konkurenciju i međufunkcionalne koordinacije na inovativnost i poslovnu uspješnost nije pokazao statistički značajne razlike u razdoblju 2016. - 2019. u hrvatskim tvrtkama. Istodobno, utjecaj orijentacije na kupca na inovativnost, inovativnost proizvoda, inovativnost poslovnog sustava i na poslovni učinak pokazao je značajnu statističku promjenu. Empirijski rezultati daju posljedične teorijske implikacije i implikacije na menadžment u provođenju tržišne orijentacije, što bi omogućilo povećanje konkurentnosti poduzeća na tržištu.

Ključne riječi

inovativnost; tržišna orijentacija; orijentacija na potrošača; orijentacija na konkurenciju; interfunkcionalna koordinacija

Hrčak ID:

277778

URI

https://hrcak.srce.hr/277778

Datum izdavanja:

20.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.181 *