Pregledni rad
https://doi.org/10.31784/zvr.10.1.23
FMEA METODA U ANALIZI KVAROVA OBALNIH DIZALICA
Karla Babeli
; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Svjetlana Hess
orcid.org/0000-0002-7517-4289
; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Mirano Hess
orcid.org/0000-0002-0351-2322
; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Svaki veliki sustav trebao bi prepoznati i znati upravljati svojim rizicima. Problem istraživanja u ovom radu su kvarovi na kontejnerskim dizalicama, jer je za obalne dizalice u procesu prekrcaja na kontejnerskom terminalu izuzetno važno prepoznati kritične kvarove i pridati im pozornost prilikom redovnog odnosno preventivnog održavanja. Da bi se operativni proces prekrcaja na terminalu odvijao bez zastoja uz osiguranje sigurnosti osoblja te na vrijeme prepoznali kvarovi koji predstavljaju najveći rizik može poslužiti metoda analize oblika i efekata kvarova, koja je odabrana za rješenje problema
procjene rizika u ovom radu. Provedeno je anketno ispitivanje osoba koji rade na kontejnerskom terminalu riječke luke o vrsti i učestalosti pojedinih kvarova na obalnim dizalicama. Potom je za svaki kvar ocijenjena razina ozbiljnosti, učestalosti i otkrivanja, na temelju čega su izračunom veličine prioriteta rizika isti rangirani. Dobiveni rezultati ukazuju da najveći rizik ima fizičko oštećenje sajli dok je najmanji rizik predstavljaju neispravne nauglice kontejnera. Ovakav način istraživanja može doprinijeti budućem pravovremenom planiranju održavanja i preventivnog otklanjanja kvarova u svrhu neometanog odvijanja prekrcajnog procesa.
Ključne riječi
kvarovi; obalne dizalice; FMEA metoda; prioritet rizika
Hrčak ID:
277795
URI
Datum izdavanja:
20.5.2022.
Posjeta: 1.639 *