Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31823/d.30.1.7

Utjecaj glazbenoga obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djeteta

Lidija Nikolić orcid id orcid.org/0000-0003-0360-0469 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sanja Ruškan ; Osnovna škola Franje Krežme, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 197 Kb

str. 129-149

preuzimanja: 713

citiraj


Sažetak

U radu se iznosi pregled istraživanja učinaka glazbenoga obrazovanja na socijal-no-emocionalni razvoj djece predškolske i rane školske dobi. Na temelju dosadašnjih istra-živanja iznose se spoznaje o prirodi veze između glazbenoga obrazovanja i socijalno-emocionalnoga razvoja. Analiza 15 empirijskih istraživanja pokazala je kako uključenost djece u grupne oblike glazbenoga obrazovanja pozitivno utječe na njihov socijalno-emocionalni razvoj. Međutim različite metodologije provedenih istraživanja otežavaju objašnjavanje rezultata te indukciju zaključaka u odnosu na oblik glazbenoga obrazovanja, kao i na socijalno-emocionalne učinke koji su zabilježeni u pojedinim istraživanjima.

Ključne riječi

agresivno ponašanje; empatija; glazbeno obrazovanje; samopoštovanje; samoregulacija; skupno muziciranje; socijalno-emocionalne kompetencije; socijalno-emocionalni razvoj; prosocijalno ponašanje

Hrčak ID:

278092

URI

https://hrcak.srce.hr/278092

Datum izdavanja:

26.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.831 *