Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.46640/imr.11.20.7
Digitalna duša: medijsko posredovanje emocija u mrežnom dobu
Amela Delić
; Sveučilište u Tuzli, Filozofski fakultet, Odsjek za novinarstvo, Tuzla, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Mrežno doba medijskog posredovanja postepeno i suptilno mijenja način na koji doživljavamo sebe i svijet u kojem živimo. Emitiranje vlastitih života na mrežama uključuje i svakodnevno eksterioriziranje emocija na tehničke posrednike trećeg stepena kako ih naziva Jensen (prema Bogdanić 2013). Ispoljavanje emocionalnih doživljaja čitamo svakodnevno na društvenim mrežama, ali one postaju i sastavni dio korisničkih sadržaja ispod redovnih medijskih tekstova na web portalima. Ove, takozvane, intelektualne tehnologije, preuzimaju esencijalne ljudske osobine poput racionalnosti, memorije, računanja, prevođenja, ali i osobine poput emocionalnosti i komunikativnosti (Carr 2014, Turkle 2010).
Gdje žive emocije kada ih prenesemo u virtuelno i kako postaju sastavni dio medijskih sadržaj? Gdje živi čovjekova duša prenesena u njegov virtuelni self? – pitanja su na koja ćemo tražiti odgovore u prvom dijelu ovoga rada.
Analizirat ćemo virtuelni prostor, njegove mogućnosti i ograničenja. Diskutirat ćemo o potencijalu mrežnih medija za posredovanje emocionalnih doživljaja. Tragat ćemo i za razumijevanjem tehnologije i uređaja kao alternativne ljudskosti, onda kada zakaže ili ne želi djelovati čovjek sam. Pokušat ćemo naći odgovore na pitanja o posljedicama takvog posredovanja, referirajući se na istrživanja drugih autora poput Sive Vaidhyanathana, Shery Turkle, Nicholasa Carra i drugih.
Posljednji dio rada analizirat će književne analize medijskog posredovanja koje se sporadično pojavljuju u djelima svjetskih pisaca (Ruždi, Igo, Mehmedinović, Sabato, Spengler...) i interakciju njihovog razumijevanja medija s McLuhanovim viđenjem medijskog posredovanja i produžavanja/sakaćenja čula.
Ključne riječi
emocija; digitalna duša; mediji; medijsko posredovanje; mrežno doba; virtuelni prostor
Hrčak ID:
278167
URI
Datum izdavanja:
26.5.2022.
Posjeta: 1.153 *