Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.46640/imr.11.20.9
Hibridne vijesti za hibridno vrijeme
Fahira Fejzić-Čengić
orcid.org/0000-0002-6915-5882
; Fakultet političkih nauka Sveučilišta u Sarajevu, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U hibridne žanrove spadaju infoteitment, infomercial, arguteitment, komunikacijski stampedo, spin i medijski spektakl. U promijenjenim društvenim okolnostima uobičajeni elementi postojanja kao društvo, građanin i javno se preobražava u tržište, potrošača i komercijalno. Uobičajeno informativno obrazovanje se pretvara u ad hoc komercijalno obrazovanje. Umjesto istinskog medijskog sadržaja koji traži medijsku publiku koja rezonira pojavljuje se reklamerstvo (zabava) kroz privatne medije namijenjeno konzumentima. U konstruiranoj stvarnosti vlasnike medijskih korporacija ne zanima građanin već profit. Posljedice su društvena spektakularizacija privid dezideologizacije, celebriti kultura i naše sveopće postajanje plitikima. Pandemija je ove trendove dodatno osnažila koji bi se u obzorjima filozofije medija mogli nazvati neronskim jačanjem straha na globalnom planu, prije svega.
Ključne riječi
žanr; etika odgovornosti; istina; interpretacija; strah
Hrčak ID:
278169
URI
Datum izdavanja:
26.5.2022.
Posjeta: 1.029 *