Izvorni znanstveni članak
Digitalna televizija u Hrvatskoj: Postaje li televizija novi medij?
Viktorija Car
orcid.org/0000-0003-2799-8926
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Živimo u multimedijskom društvu, u kojem je medijska konvergencija svakodnevna.
Tehnološki razvoj prouzročio je značajne transformacije u društvu i gospodarstvu,
pa su i mediji izloženi neprestanim promjenama. Zahvaljujući digitalizaciji
koja medije transformira u potpuno nove, otvarajući im prostor za brojne
mogućnosti, proizvode i usluge, i televizija se našla u vrtlogu promjena. Za taj
proces u Hrvatskoj karakteristično je da implementacija prethodi razvojnoj strategiji
i planiranju, a nedostatak javne rasprave dodatno povećava nerazumijevanje.
Proliferacija novih digitalnih kanala (zemaljskih, kabelskih, satelitskih i široko pojasnih) te fragmentacija masovne publike, dodatno usložnjavaju proces. Tehnološka
dostignuća omogućavaju razvoj novog multimedijskog okruženja, koji
pritom ruši tradicionalne granice, one koje su postojale između telekomunikacija,
računala i audiovizualne industrije.
Kao u većini zemalja u regiji, javna televizija se i u Hrvatskoj suočava sa sve izraženijom
krizom identiteta te rastućim problemom čuvanja stabilnog financiranja.
Kada je riječ o općoj medijskoj digitalizaciji i konvergenciji, nameće se pitanje je
li uopće moguće predvidjeti budućnost sada već ‘starih medija’, posebice televizije,
koja još uvijek uspijeva zadržati primat najutjecajnijeg medija. Opstanak javnog
servisa moguć je upravo ako se i sam multimedijski redefinira i restrukturira.
Ključne riječi
televizija; digitalna televizija u Hrvatskoj; DTV; digitalne platforme; javni servis; multimedija; interaktivnost; konvergencija; internet
Hrčak ID:
25568
URI
Datum izdavanja:
10.12.2007.
Posjeta: 5.374 *