Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.60.1.3
Razmišljate li zeleno kada ste na turističkoj destinaciji? Učinak sociodemografskih karakteristika turista u predviđanju percepcije zelene ambalaže i brendiranja, ekoloških stavova i ponašanja
Ivana Šagovnović
orcid.org/0000-0003-1396-2922
; Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Srbija
Igor Stamenković
; Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Srbija
Damir Demonja
orcid.org/0000-0002-4186-5137
; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Odjel za međunarodne gospodarske i političke odnose, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Turistička industrija uvelike doprinosi dionicima u turističkim destinacijama, ali također
ostavlja negativan otisak na okoliš. Osim toga i pružatelji turističkih usluga i turisti često se
povezuju s neprimjerenim odnosom prema prirodi i nepoštovanjem prirodnih resursa destinacije.
Stoga je iznimno važno razumjeti što utječe na stavove i ponašanje turista prema okolišu.
Dosadašnja literatura već je rasvijetlila važnost sociodemografskih karakteristika ljudi u oblikovanju
njihovih stavova i ponašanja prema okolišu. Stoga je ovaj rad pokušao istražiti utječu
li sociodemografske varijable turista na njihove ekološke stavove i ponašanje u turističkim
destinacijama. Također, potvrđeno je da takve osobne karakteristike pomažu potrošačima u
njihovim preferencijama vezanima za pakiranje proizvoda. Na temelju toga i činjenice da bi
zeleni proizvodi mogli poboljšati kvalitetu okoliša i modificirati ponašanje potrošača, ovo istraživanje
se također usredotočilo na percepciju turista o zelenoj ambalaži i brendiranju. Anketno
istraživanje provedeno je između 368 srpskih turista. Rezultati istraživanja potvrdili su razlike
u ekološkim stavovima turista prema spolu, kao i razlike između turista različitoga statusa zanimanja
i mjesečnih primanja. Štoviše, rezultati su pokazali da starost turista pozitivno korelira
s njihovim ekološkim stavovima i ponašanjem. Zanimljivo je da nisu uočene značajne razlike
u percepciji zelene ambalaže i brendiranja. U radu će biti raspravljene praktične implikacije za
marketinške stručnjake na destinaciji.
Ključne riječi
sociodemografske karakteristike turista; zeleno pakiranje i brendiranje; ekološki stavovi; ekološko ponašanje
Hrčak ID:
278623
URI
Datum izdavanja:
2.6.2022.
Posjeta: 1.581 *