Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5673/sip.60.1.7
Stavovi lokalnog stanovništva o kulturno-povijesnoj baštini kao nositelju identiteta destinacije – primjer Općine Nuštar
Dejan Gluvačević
orcid.org/0000-0002-4960-648X
; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska
Hrvoje Periša
orcid.org/0000-0002-4569-2827
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti (student), Hrvatska
Sažetak
Svrha je rada putem istraživanja dati odgovore na ključno pitanje, a to je može li
se Općina Nuštar brendirati i pozicionirati kao atraktivna turistička destinacija na području
Slavonije. Da bi se dali odgovori na navedeno pitanje i počelo razmatrati u kojem je smjeru
potrebno razvijati destinaciju, ključno je da lokalno stanovništvo bude uključeno u taj proces
od samih početaka aktivnosti brendiranja jer upravo ono predstavlja jednog od nositelja identiteta
destinacije (Anholt, 2009.: 25).
Iz navedenog razloga lokalno stanovništvo čini uzorak provedenog istraživanja, koje se provodilo
putem internetskih anketnih upitnika na Facebooku, ali i polustrukturiranim intervjuima,
u kojima su sudjelovali pojedinci zaposleni u bitnim institucijama za Općinu i koji stoga mogu
u određenoj mjeri pridonijeti promociji Općine Nuštar. Rezultati istraživanja pokazali su kako
Općina Nuštar ima potencijala za turistički razvoj korištenjem resursa kulturne baštine te kako
postoji razumijevanje i volja lokalnog stanovništva da bude jedan od nositelja novog identiteta
destinacije. No, isto tako, istraživanjem je utvrđeno kako u Općini Nuštar, među dionicima
koji bi trebali biti nositelji brenda, izostaje interes da se Općina Nuštar pozicionira kao nova
turistička destinacija kontinentalne Hrvatske.
Brendiranje, promatrano kao holistički pristup, zahtjeva suglasje ne samo između dionika koji
upravljaju promocijom destinacije već i lokalnog stanovništva, koje je jedan od ključnih nositelja
identiteta destinacije. Sve dok izostaje suglasje na navedenoj relaciji, unatoč postojanju
potencijala, turistički razvoj destinacije nije moguć.
Ključne riječi
brendiranje destinacije; turizam; kultura; baština; Općina Nuštar
Hrčak ID:
278628
URI
Datum izdavanja:
2.6.2022.
Posjeta: 1.767 *