Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2022.1.6

Dinamika Crowdfunding kampanja na Bliskom istoku: Je li društveni kapital bitan?

Marwan Mohamed Abdeldayem orcid id orcid.org/0000-0002-9103-9802
Saeed Hameed Al Dulaimi


Puni tekst: hrvatski pdf 1.416 Kb

str. 63-78

preuzimanja: 102

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.416 Kb

str. 63-78

preuzimanja: 349

citiraj


Sažetak

Svrha ove studije je analizirati dinamiku crowdfunding kampanja na Bliskom
istoku i postaviti pitanje “je li društveni kapital važan” u tom pogledu? Studija
koristi platformu Zoomaal.com kao studiju slučaja za 2019. i 2020. Potrebni
podaci prikupljeni su sa Zoomaal.com i provedeni su polu-strukturirani intervjui
on-line s ključnim osobama u kontroli kako bi se dalje istražila praksa
crowdfundinga u odabranim zemljama Bliskog istoka (tj. u Turskoj, Egiptu,
Omanu, Saudijskoj Arabiji, Bahreinu, Kuvajtu i UAE-u). OLS robusna standardna
regresija pogreške i tehnike logističke regresije korištene su za testiranje modela
studije. Nalazi otkrivaju da je društveni kapital u zemljama Bliskog istoka vrlo
koherentan i da je i strukturna dimenzija (DS) mjerena interakcijom poduzetnika s
društvenim mrežama (kao što su Facebook i Instagram) i kognitivna dimenzija
(DC) mjerena brojem riječi koje su sastavili poduzetnici na platformi Zoomaal.
com imaju značajan pozitivan utjecaj na uspjeh crowdfunding kampanje. Štoviše,
potvrđujemo naše rezultate za Zoomaal.com i zaključujemo koji su glavni
čimbenici koji utječu na uspjeh ili neuspjeh crowdfunding kampanje na Bliskom
istoku.

Ključne riječi

društveni kapital; Crowdfunding; Crowdfunding kampanja; teorija društvenog kapitala; Bliski istok

Hrčak ID:

279905

URI

https://hrcak.srce.hr/279905

Datum izdavanja:

30.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 773 *