Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2022.1.97
Petofaktorski model ličnosti i koprodukcijsko ponašanje vijetnamskih turista: proširenje teorije planiranog ponašanja
Truong Thi Xuan Dao Xuan Dao
Pham Huong Trang
Tran Duc Thanh
Sažetak
U okviru Ajzenove teorije planiranog ponašanja, studija se provodi kako bi se
procijenila povezanost petofaktorskog modela ličnosti i tri tipa koprodukcijskog
ponašanja turista: koprodukcijsko ponašanje prije putovanja, koprodukcijsko
ponašanje tijekom putovanja, te koprodukcijsko ponašanje nakon putovanja. U
modelu teorije planiranog ponašanja pojašnjava se i medijacijski utjecaj
koproduckijskog stava. Istraživanje je provedeno pomoću online i osobnog
istraživanja u periodu od siječnja do svibnja 2021.Subjekti istraživanja su
vijetnamski turisti koji žive i rade u Vijetnamu te su putovali u posljednje dvije
godine. Rezultati istraživanja otkrivaju da sve tri osobine ličnosti: Ekstraverzija,
Otvorenost i Ugodnost pozitivno utječu na tri kategorije koprodukcijskog
ponašanja, dok Savjesnost i Neuroticizam utječu samo na koprodukcijsko
ponašanje tijekom putovanja. Pojašnjeni su komplementarni i neizravni
medijacijski učinak koprodukcijskog stava. Ova studija pridonosi proširenju
teorije planiranog ponašanja analizom petofaktorskog modela ličnosti u
koprodukcijskom ponašanju turista. Nalazi istraživanja pomažu turističkim
tvrtkama da bolje razumiju kako osobine ličnosti posjetitelja utječu na njihovu
koprodukciju i pomažu im u izgradnji učinkovitih metoda koprodukcije. Osobe
zaposlene u turizmu trebaju razviti različite pristupe za skupine kupaca s
prepoznatljivim karakteristikama u svakoj fazi koprodukcijskog procesa.
Ključne riječi
koprodukcijsko ponašanje; teorija TPB-a; osobine ličnosti Big Five
Hrčak ID:
279908
URI
Datum izdavanja:
30.6.2022.
Posjeta: 1.483 *