Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2022.34.1.9

Prisutnost marke u odlučivanju koje uključuje mamce

Radka Kubalová ; Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina
Martin Klepek orcid id orcid.org/0000-0003-4058-156X ; Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina


Puni tekst: engleski pdf 289 Kb

str. 9-24

preuzimanja: 652

citiraj


Sažetak

Svrha – Učinci konteksta područje su interesa koje proizlazi iz kognitivne psihologije. U većini terenskih eksperimenata, alternative proizvoda obično su označene slovima, a ne pravim nazivima maraka. Međutim, zanemarivanje sveprisutne marke u dizajnu istraživanja nameće nerealne uvjete. Dakle, cilj ovog rada je dvostruk. Prvi je replicirati klasične studije o mamcu i kompromisnom učinku kako bi se stvorio prostor za buduća metaanalitička istraživanja. Drugi je cilj istražiti utjecaj prisutnosti maraka na dvama prethodno spomenutim učincima.
Metodološki pristup – Korištena je anketa s eksperimentalnim scenarijem s 2x2 faktorskim dizajnom. Podaci su prikupljeni od 1.050 članova potrošačkog panela putem online anketnog upitnika. Analizirani korištenjem Hi-kvadrat testa i binarne logističke regresije. Veličine učinaka izračunate su pomoću mjere Cramer Phi.
Rezultati i implikacije – Rezultati nisu pokazali statistički značajan učinak mamca, bez obzira na to jesu li marke bile prisutne ili ne, dok je učinak kompromisa bio značajan i robusniji iako je prisutnost maraka dovela do smanjenja njegove veličine.
Ograničenja – Glavno ograničenje za interpretaciju rezultata ove studije jest činjenica da su se ispitanici suočili s hipotetskim odlučivanjem o kupovini i izrazili svoju preferenciju bez ikakvih ekonomskih posljedica svojih izbora.
Doprinos – Iako se rad temelji na prethodnim istraživanjima o učincima konteksta i ulozi maraka, usredotočuje se i na njihov utjecaj na odlučivanje potrošača u srednjoj/istočnoj Europi te koristi uzorak reprezentativan za češku populaciju umjesto prigodnih studentskih uzoraka na koje se najčešće nailazi u literaturi.

Ključne riječi

učinak privlačnosti; marka; učinak kompromisa; potrošačev izbor; odlučivanje; efekt mamca;

Hrčak ID:

279979

URI

https://hrcak.srce.hr/279979

Datum izdavanja:

4.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.558 *