Market-Tržište, Vol. 34 No. 1, 2022.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2022.34.1.41
Istraživanje uloge kredibiliteta slavnih sportaša na poistovjećivanje s njima i namjeru kupovine zagovarane marke
Nkosinamandla Shezi
orcid.org/0000-0003-3070-8969
; University of South Africa
Sažetak
Svrha – Rad istražuje utjecaj kredibiliteta južnoafričkih slavnih sportaša na poistovjećivanje s njima i namjeru kupovine zagovarane marke među južnoafričkim potrošačima.
Metodološki pristup – U istraživanju je korištena neprobabilistička metoda uzorkovanja s 250 ispitanika. Za prikupljanje podataka korišten je anketni upitnik za samopopunjavanje, a odgovori su bilježeni na Likertoj ljestvici od šest stupnjeva.
Rezultati i implikacije – Na osnovi analize korelacije rezultati istraživanja otkrivaju da privlačnost, stručnost i pouzdanost pokazuju pozitivne odnose s poistovjećivanjem sa slavnim sportašima, kao i s namjerom kupovine zagovaranih marki. Poistovjećivanje pokazuje pozitivan utjecaj na namjere kupovine zagovaranih marki. Isto tako, ukupan kredibilitet slavnog sportaša ima pozitivan utjecaj na namjeru kupovine zagovaranih marki.
Ograničenja – U budućim istraživanjima bit će potreban veći uzorak.
Doprinos – Rad je otkrio ulogu kredibiliteta slavnoga sportaša koji utječe na poistovjećivanje s njime i namjeru kupovine zagovaranih marki u Južnoj Africi. Doprinos rada jest u tome da može pomoći poduzećima u boljem odabiru slavnih sportaša kao zagovaratelja svojih maraka, što je važno, s obzirom na to da kredibilitet slavnih sportaša ima potencijal poboljšati poistovjećivanje s njima kao i namjeru kupovine zagovaranih marki među potrošačima.
Ključne riječi
slavni sportaš; kredibilitet; poistovjećivanje; namjera kupovine; Južna Afrika;
Hrčak ID:
279981
URI
Datum izdavanja:
4.7.2022.
Posjeta: 2.625 *