Pregledni rad
https://doi.org/10.46458/27121097.2021.PI.173
ISTRAŽIVANJE ZNAČAJA IMIDŽA U MLIJEČNOJ INDUSTRIJI
Sandra Soče Kraljević
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Josip Džaja
Kristian Božić
orcid.org/0000-0002-3671-3702
Sažetak
Danas postoji mnogo ponuditelja sličnih proizvoda na tržištu, gdje teško uočavamo razlikovna obilježja proizvoda, tu nam se kao putokaz i bitan element za uočavanje razlika među mnoštvom proizvoda javlja imidž. Napor i vrijeme koji se u današnje vrijeme koriste prilikom kupnje postaju sve važniji i dragocjeniji pa se upravo zbog toga trebao pojaviti putokaz koji će potrošačima olakšati kupnju. Taj putokaz je često upravo imidž. Konkurentnost poduzeća ovisi, između ostaloga, i o uspješnom imidžu, o stvaranju vlastitoga znaka prepoznavanja, orginalnog indentiteta koji će poslužiti u razlikovanju vlastitoga proizvoda od mnoštva drugih konkurentnih proizvoda. Bitno je stvoriti pozitivan imidž, služeći se kvalitetnim proizvodom te raznim dodatnim aktivnostima, koje će razlikovati naše poduzeće od poduzeća konkurenta u svijesti potrošača. Jedanput formiran imidž nije stalan, može se mijenjati, ali taj proces zahtijeva velike napore i značajne vremenske i financijske izdatke. Cilj ovog rada je postići uvid u značaj imidža za potrošače s posebnim osvrtom na pozicioniranje imidža Mljekare Livno. Mljekara Livno je najveći proizvođač sira u Bosni i Hercegovini. Nastala je 1970. godine, dok je organizirana proizvodnja sira počela još davne 1885. godine. Od tih vremena pa sve do danas, tradicijom i kvalitetom prisutna je na tržištu regije, a i na tržištu Europske Unije. Istraživanje je provedeno anketnim ispitivanjem potrošača o značaju imidža pri kupovini mliječnih proizvoda i pozicioniranju imidža poduzeća Mljekare Livno. Prema rezultatima istraživanja dolazimo do zaključka da poduzeće Mljekara Livno ima pozitivan imidž, kao i da imidž marke poduzeća ima značaj za potrošače pri kupovini mliječnih proizvoda. Također, ispitanici se u velikoj mjeri slažu da poduzeće putem medija gradi imidž, ali i da rezultati ovog istraživanja ukazuju i na to da samo poduzeća koja sustavno grade pozitivan imidž poboljšavaju rezultate poslovanja poduzeća.
Ključne riječi
imidž; pozicioniranje; mliječna industrija; Mljekara Livno;
Hrčak ID:
280192
URI
Datum izdavanja:
30.12.2021.
Posjeta: 1.024 *