Pregledni rad
https://doi.org/10.46458/27121097.2021.PI.26
PRIORITIZACIJA DIONIKA U UPRAVLJANJU KOMUNIKACIJOM S OBZIROM NA FINANCIJSKI RIZIK POSLOVANJA
Marija Čutura
orcid.org/0000-0002-0917-7166
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Anela Čolak
orcid.org/0000-0002-0777-6827
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Ivan Kožul
Sažetak
Suvremeni pristup upravljanju rizicima podrazumijeva analizu dioničkih skupina i njihov potencijalni utjecaj, kako na iniciranje rizika, tako i na ishod rizične situacije na poslovanje. Komunikacija s dionicima/javnostima igra iznimno važnu ulogu u upravljanju rizicima, a širom primjenom dioničke teorije postaje uobičajena praksa kreiranje različitih komunikacijskih strategija usmjerenih na ključne dionike. Iz perspektive dioničkog pristupa analiza rizika podrazumijeva procjenu utjecaja različitih dionika na situacije rizika za poslovanje povezane, između ostaloga, uz rizike za financijsku stabilnost i gubitak ugleda poduzeća. U navedenom kontekstu, analiza dionika je osnovna pretpostavka upravljanja krizama, kao i pretpostavka kreiranja komunikacijskih strategija upravljanja rizikom u poslovanju. Pristup prioritizaciji dionika u upravljanju kriznom komunikacijom zasniva se na procjeni menadžera o važnosti komunikacije s različitim dionicima u situacijama rizika za poslovanje. Cilj ovog istraživačkog rada je utvrditi na koji način menadžeri upravljaju komunikacijom s različitim dionicima u situacijama financijskog rizika. U ovom radu istražena je komunikacija menadžera u situacijama financijskog rizika poslovanja koristeći sljedeće kriterije prioritizacije dionika: stupanj rizika, odnosno, moći povezane uz djelovanje dionika, legitimitet dionika u traženju komunikacije/informacije i stupanj žurnosti reakcije menadžmenta na traženje komunikacije/informacije od strane različitih dionika u situaciji rizika. Istraživanje je provedeno online anketnim ispitivanjem menadžera tvrtki koje posluju u Federaciji Bosne i Hercegovine. Iz rezultata istraživanja se može zaključiti kako veličina poduzeća u najvećoj mjeri utječe na menadžersku praksu pridavanja važnosti i upravljanja komunikacijom s dionicima u uvjetima rizika za financijskog rizika za poslovanje.
Ključne riječi
dionici; prioritizacija dionika; upravljanje rizicima; upravljanje komunikacijom;
Hrčak ID:
280184
URI
Datum izdavanja:
30.12.2021.
Posjeta: 1.090 *