Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.31.2.05
Što pokreće studentsku uključenost? Uloga ciljne orijentacije na učenje, osjećaja zavisti i etičke klime
Darija Aleksić
orcid.org/0000-0002-2743-0946
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Katarina Katja Mihelič
orcid.org/0000-0001-9786-5323
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Uključenost studenata na studiju predstavlja temeljni element
visokokvalitetnog iskustva učenja. U ovom radu istražujemo
ciljnu orijentaciju na učenje kao prediktor studentske
uključenosti u kontekstu visokog obrazovanja. Nadalje, u
radu istražujemo i medijacijski utjecaj percepcije osjećaja
zavisti te moderatorski utjecaj etičke klime na odnos ciljne
orijentacije na učenje i studentske uključenosti. Predloženi
moderatorsko-medijacijski model testiran je na uzorku od
230 studenata. Rezultati otkrivaju da je ciljna orijentacija na
učenje pozitivno povezana s uključenosti i da je osjećaj
zavisti medijator u ovom odnosu. Potvrđujemo i moderatorski
učinak etičke klime u odnosu između ciljne orijentacije na
učenje i uključenosti na studiju. Preciznije, u
visokoobrazovnim ustanovama, u kojima se klima percipira
kao etičnija, uključenost studenta je veća, neovisno o
osjećaju zavisti. Rad zaključujemo popisom praktičnih
implikacija koje bi mogle poslužiti nastavnicima u njihovim
pokušajima da stvore uvjete koji potiču uključenost studenata
u nastavi.
Ključne riječi
studentska uključenost; ciljna orijentacija na učenje; osjećaj zavisti; etička klima; poslovne škole
Hrčak ID:
280290
URI
Datum izdavanja:
14.7.2022.
Posjeta: 1.599 *