Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/zefzg.2022.1.21

Istraživanje potrošačkog etnocentrizma i ksenocentrizma metodom fokus grupe

Ružica Brečić orcid id orcid.org/0000-0003-3327-2187 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Damir Dominiković orcid id orcid.org/0000-0002-3463-2829 ; Henkel Croatia, 10 000, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 288 Kb

str. 21-42

preuzimanja: 337

citiraj


Sažetak

Svrha ovog rada jest istražiti entnocentrično i ksenocentrično ponašanje potrošača kako bi se objasnilo zašto neki potrošači imaju predrasude prema domaćim ili inozemnim proizvodima čak i kada postoje inačice iste ili slične kvalitete. Primarni podatci prikupljeni su metodom fokus grupe u kojoj su sudjelovale ispitanice različitih dobnih skupina. Rezultati istraživanja pokazali su kako snažan etnocentrizam kod starijih potrošača djeluje kao značajna prepreka u prihvaćanju novih marki inozemnih proizvoda. U slučaju srednje dobne skupine, potrošači se koriste zemljom podrijetla proizvoda kao pokazateljem kvalitete proizvoda i jednako su skloni i domaćim i inozemnim markama. U slučaju mlađe dobne skupine primjetan je ksenocentrizam, gdje stranost signalizira komparativno veću kvalitetu proizvoda, status i simbol poželjnog „zapadnjačkog“ stila života. Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći marketinškim stručnjacima pri segmentaciji tržišta, pozicioniranju domaćih i inozemnih marki te oblikovanju uspješnih marketinških strategija za kategorije proizvoda široke potrošnje.

Ključne riječi

etnocentrizam; ksenocentrizam; identitet marke; kvalitativno istraživanje; fokus grupe

Hrčak ID:

280440

URI

https://hrcak.srce.hr/280440

Datum izdavanja:

15.7.2022.

Posjeta: 892 *