Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/pt.31.2.5

Percipirana kompetentnost nastavnika u zadovoljavanju emocionalnih potreba učenika tijekom pandemije uzrokovane bolešću COVID-19

Sonja Pečjak orcid id orcid.org/0000-0002-9248-0608 ; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Psychology, Ljubljana, Slovenia
Tina Pirc orcid id orcid.org/0000-0002-9248-0608 ; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Psychology, Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski PDF 379 Kb

str. 299-316

preuzimanja: 204

citiraj


Sažetak

Zbog pandemije uzorkovane bolešću COVID-19 učenici i nastavnici našli su se u izvanrednoj situaciji u kojoj su se suočili i s akademskim i sa psihosocijalnim problemima. U našemu smo se istraživanju usredotočili na neke karakteristike nastavnika koje predviđaju njihovu percipiranu kompetenciju u zadovoljavanju emocionalnih potreba  učenika tijekom učenja na daljinu (PSCENDL) i tako doprinose dobrobiti učenika. Na uzorku od 645 slovenskih učitelja obveznoga osnovnog obrazovanja rezultati regresijske analize pokazali su da otpornost učitelja i njihova uvjerenja o važnosti fokusiranja na psihosocijalne odnose prilikom povratka u školu objašnjavaju jednu četvrtinu   varijance PCSEN-DL-a. Rezultati poduzorka učitelja razredne nastave (n = 375) koji su bili kategorizirani u dvije ekstremne skupine (nizak i visok PCSEN-DL) pokazali su da su se učitelji s visokim PCSEN-DL-om više usredotočili na podršku, poticanje i opuštanje učenika. U radu se raspravlja i o praktičnim implikacijama važnosti razvoja PCSEN-a kod učitelja.

Ključne riječi

COVID-19; učenje na daljinu; psihosocijalna dobrobit učenika; otpornost; empatija

Hrčak ID:

280540

URI

https://hrcak.srce.hr/280540

Datum izdavanja:

16.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 745 *