Pregledni rad
NEKI POGLEDI NA IZOBRAZBU UČITELJA BUDUĆNOSTI
Vladimir Kadum
; Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Mauro Dujmović
; Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Sandra Kadum-Bošnjak
; Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Sažetak
Polazeći od činjenice da su institucije u kojima se obrazuju učitelji kao i nastavni programi po kojima se ta izobrazba provodi na meti oštrih kritika, autori u radu iznose neke poglede na izobrazbu učitelja budućnosti. Pritom ističu da nije problem u školskom pluralizmu i alternativama u odgoju i obrazovanju, već u činjenici da se težište rasprave mora postaviti na polazišnu točku – učitelja.
Učitelju budućnosti, pored klasičnog obrazovanja i osposobljavanja na profesionalno zanimanje, bit će potrebne nove sposobnosti, načini djelovanja i osobne karakteristike modernog učitelja, kako bi mogao odgovoriti suvremenim izazovima. Ono što će karakterizirati učitelja budućnosti je otvorenost iskustva, fleksibilnost ideja i djelovanja te zalaganje za načelo davanja/dobivanja.
Učitelj budućnosti morat će biti okrenut prema onim postupcima koji su usmjereni na pomaganje, usmjeravanje, dogovaranje, organiziranje, poticanje, savjetovanje i ohrabrivanje učenika. Učitelja budućnosti moraju krasiti i njegove profesionalno–pedagoške osobine i kvalitete koje se ogledaju i manifestiraju kroz funkciju odgajatelja, medijatora, animatora, komentatora, kreatora, inicijatora, partnera, suradnika, prijatelja i sl.
U radu se, nadalje, ističe da se uz promišljanja o načinu izobrazbe učitelja budućnosti, dužna pažnja mora posvetiti funkcionalnom i učinkovitom povezivanju pedagoške teorije i prakse, te se ukazuje da postoji više modela pedagoške prakse.
Ključne riječi
učitelj; nastavni programi; izobrazba; profesija učitelj; sposobnost; otvorenost iskustva; fleksibilnost ideja; pedagoška teorija; pedagoška praksa
Hrčak ID:
25802
URI
Datum izdavanja:
30.6.2008.
Posjeta: 4.238 *