Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31724/rihjj.48.1.16

Prisutnost enuncijatora uzročnih izričaja u esejima koje su napisali studenti francuskog kao stranog jezika

Anna Kucharska orcid id orcid.org/0000-0002-2318-5971 ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Puni tekst: francuski pdf 707 Kb

str. 349-367

preuzimanja: 182

citiraj


Sažetak

Cilj je članka analizirati uzročnost kao argumentativno oruđe u esejima. Esej je zadatak koji se često koristi na tečajima stranih jezika da bi se učenik naučio i da bi se iskušala njegova podobnost vođenja argumentativnoga diskursa. Pretpostavljamo da govornik koji piše esej, ovdje tretiran kao argumentativna izjava, stvara govorni čin s ciljem da svoje sugovornike uvjeri u ono što govori. Da bi lakše dostigao ovaj cilj, on mora nijansirati uzročne veze modificirajući ih bilo navođenjem objektivnih, znanstvenih podataka, bilo pomoću osobitoga viđenja autoriteta ili skupine kojoj sugovornik pripada. Analiza sastavaka omogućuje promatranje stava govornikā prema zadatku pisane proizvodnje u okviru njihove jezične poduke.

Ključne riječi

enuncijator; lokutor; uzročnost; esej

Hrčak ID:

281042

URI

https://hrcak.srce.hr/281042

Datum izdavanja:

29.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: francuski engleski

Posjeta: 624 *