Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/ur.2022.066.1/03

Waka Tončija Petrasova Marovića

Lovro Škopljanac orcid id orcid.org/0000-0001-9996-6283 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 310 Kb

str. 53-78

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U radu se opisuje i analizira onaj dio pjesničkoga opusa Tončija Petrasova Marovića koji genološki i poetički ovisi o utjecaju klasičnoga japanskoga lirskoga pjesništva (waka). Budući da dotične tekstove nije uvijek moguće jednoznačno odrediti, posebna se pozornost posvećuje njihovoj identifikaciji i interpretaciji. Također se nastoji prepoznati utjecaj najvažnijih pjesnika haikua, koji vrstovno čini najveći dio dotičnoga opusa. Postavljaju se pitanja o tome koliko su klasični japanski elementi haikua – metar, dobnica (kigo) i usjek (kire) – prisutni u Marovićevu pjesništvu i na koji se način ono prema njima određuje. U središtu je
interesa način na koji Marović istovremeno uklapa i inovira japansku liriku u kontekst(u) hrvatske, s obzirom na to da se radi o autoru koji, kako je isticano u literaturi, prvi objavljuje vlastite haikue na hrvatskome jeziku. Radom se nastoji pokazati da ta inovacija nije zanimljiva samo kao književnopovijesni kuriozitet, već i da se radi o pomno promišljenome i oblikovanome korpusu koji treba imati značajno mjesto ne samo u kontekstu autorove lirike već i hrvatske lirike u cjelini.

Ključne riječi

haiku, dobnica (kigo), usjek (kire), Issa, Bashō, dehuma- nizacija lirskoga subjekta

Hrčak ID:

281089

URI

https://hrcak.srce.hr/281089

Posjeta: 0 *