Medijske studije, Vol. 13 No. 25, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.13.25.1
Online aktivnosti, e-učenje i roditeljska uloga kod osnovnoškolaca za vrijeme pandemije COVID -19
Roberta Matković
orcid.org/0000-0002-6967-4148
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, Hrvatska
Lucija Vejmelka
; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Studijski centar socijalnog rada, Hrvatska
Sažetak
Pandemija COVID-19 utjecala je na sve aspekte života potaknuvši ubrzanu i neplaniranu digitalizaciju, a značajna je promjena bila uvođenje učenja na daljinu u obrazovnom sustavu. Tijekom prosinca 2020., u vrijeme trajanja online nastave, provedeno je follow up online istraživanje putem anketnog upitnika. Svrha je rada istražiti navike korištenja interneta, sigurnost djece na internetu i dječju percepciju roditeljske uloge među učenicima sedmih i osmih razreda osnovne škole (N=210) Splitsko dalmatinskežupanije, prosječne dobi 13,5 godina te utvrditi postoje li razlike u navedenim varijablama prema spolu te usporedba tih rezultata s prvim valom istraživanja provedenim 2017. godine (N=286, prosječna dob13,76). Očekivano, učenici procjenjuju da su na internetu tijekom pandemije boravili dulje nego prije pandemije(87 %) te kako roditelji znaju manje od njih o korištenju interneta (59 %). Istraživanjem je utvrđeno da je pandemija utjecala na veću percepciju uključenosti roditelja putem razgovora o korištenju interneta, roditeljskog informiranja o rizicima te zajedničkog korištenja interneta.
Ključne riječi
korištenje interneta; osnovna škola; sigurnosne postavke; roditeljska uloga; online nastava; pandemija COVID -19
Hrčak ID:
281476
URI
Datum izdavanja:
4.8.2022.
Posjeta: 1.616 *