Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.13.25.4

Modeli organizacije tv redakcija i novinarske prakse u Hrvatskoj: Studije slučaja HRT, Nova TV i N1

Petra Kovačević orcid id orcid.org/0000-0003-1136-0573 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Tena Perišin ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 819 Kb

str. 66-89

preuzimanja: 578

citiraj


Sažetak

Najveći izazovi novinarstva u novom medijskom okolišu su kako zadobiti povjerenje publika, zadovoljiti njena očekivanja, a pritom ostati predano najvišoj kvaliteti izvještavanja. To se očituje i u organizacijskim promjenama i kulturološkim promjenama u samim redakcijama. Digitalizacija procesa proizvodnje vijesti donijela je nove modele organizacije redakcija, kao i nove novinarske prakse. Budući da je televizija i dalje medij kojemu u Hrvatskoj građani najviše vjeruju, ovo se istraživanje usredotočuje na tri televizijske informativne redakcije – informativni medijski servis Hrvatske radiotelevizije (HRT), informativnu redakciju komercijalne televizije Nove TV, i najgledaniji kabelski kanal za vijesti N1 – te analizira modele njihove organizacije i funkcioniranja, načine na koje su se prilagodile promijenjenom medijskom okruženju, ali i očekivanjima publike. Provedeni su polustrukturirani intervjui s 28 novinara i urednika kako bi se istražile redakcijske prakse u proizvodnji vijesti, učinkovitost integriranja redakcije i procesa konvergencije (ako je postojala), kao i proizvodnja i distribucija originalnog i inovativnog novinarskog sadržaja za različite platforme. Također, identificirane su glavne prilike i prepreke u proizvodnji onoga što novinari i urednici percipiraju kao kvalitetan novinarski sadržaj kojim grade odnos sa svojim publikama. Rezultati istraživanja upućuju na tri različita modela redakcijske integracije i organizacije koju su oblikovali različiti čimbenici, poput tradicionalnih i ustaljenih načina rada u redakcijama, tehnologije, vlasništva (Nova TV), stranih investitora, međunarodnih konzultanata, politike (HRT), kao i samog formata kanala (N1). Sve ovo ponajviše se odražava u procesu proizvodnje vijesti, tj. u načinima na koji urednici i novinari stvaraju i oblikuju dnevne emisije vijesti. Uočene su i razlike u načinu rada između novinara zaposlenih u javnom servisu i onih na drugim televizijskim redakcijama.

Ključne riječi

redakcija; organizacija; redakcijske prakse; novinarstvo; integrirana redakcija; televizijske vijesti

Hrčak ID:

281479

URI

https://hrcak.srce.hr/281479

Datum izdavanja:

4.8.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.648 *