Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ULOGA MEDIJA U SLOBODNOM VREMENU DJECE I KOMUNIKACIJA O MEDIJSKIM SADRŽAJIMA

Marija Karačić ; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska
Sandra Pasković orcid id orcid.org/0000-0001-7806-1020 ; Dječji vrtić Radost, Crna Gora


Puni tekst: hrvatski pdf 466 Kb

str. 59-74

preuzimanja: 609

citiraj


Sažetak

Budući da uloga medija u slobodnom vremenu djece svakim danom postaje važnija, ovo istraživanje
provedeno je na uzorku ispitanika koje je činilo 179 roditelja predškolske djece i 45 odgajatelja djece
rane i predškolske dobi. Istraživanje je imalo nekoliko ciljeva, od kojih je najvažniji bio ispitati koliko
vremena djeca predškolske dobi provode koristeći medije, kakva je povezanost između vremena
koje roditelji provode uz medije u odnosu na istu kod djece, te koriste li se elektronički mediji u
dovoljnoj mjeri u odgojne i obrazovne svrhe ili se više koriste u slobodnom vremenu. Istraživanjem
smo nastojali utvrditi kako djeca provode svoje slobodno vrijeme te dokazati da postoji povezanost
korištenja medija u obiteljskom domu i u dječjem vrtiću. Brzi tehnološki razvoj i dostupnost različitih
digitalnih uređaja u obiteljskom domu vodili su pretpostavci da djeca najviše slobodnog vremena
provode uz elektroničke medije, što se nije pokazalo točnim. Rezultati nisu pokazali povezanost
navedena dva konstrukta. Osim toga, istraživanjem se nastojalo utvrditi kakvi su stavovi odgajatelja
po pitanju posjedovanja računala, TV-a i radija u grupi, te se nastojala utvrditi razlika između stavova
po ovom pitanju između odgajateljica različitog stupnja obrazovanja i različitog radnog staža.
Rezultati su pokazali da ne postoje značajne razlike oko pitanja stavova istih.

Ključne riječi

djeca; mediji; odgajatelji; roditelji; slobodno vrijeme

Hrčak ID:

281840

URI

https://hrcak.srce.hr/281840

Datum izdavanja:

12.9.2022.

Posjeta: 1.213 *