Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MOTIVACIJA UČITELJA ZA NAPREDOVANJE U VIŠA ZVANJA

Luka Pongračić orcid id orcid.org/0000-0002-2378-822X ; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska
Ana Maria Marinac ; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 350 Kb

str. 87-97

preuzimanja: 860

citiraj


Sažetak

Motivacija je pokretač koji dovodi pojedinca do ostvarenja cilja. Važna je u svim područjima rada,
a posebno je važna u učiteljskom pozivu. Jedna od primarnih zadaća učitelja je neprestano motiviranje
i poticanje učenika na učenje i napredovanje, no budući da učitelji podučavaju po svome
primjeru, u tome uglavnom uspijevaju samo učitelji koji su i sami visoko motivirani za vlastiti rad
i napredak. Ispred učitelja današnjeg vremena stavljene su brojne mogućnosti, a time i izazovi. U
analizi motivacije za napredovanje potrebno je krenuti od razloga zbog kojih su se učitelji odlučili za
taj poziv te svijesti o vlastitoj vrijednosti koja će ih poticati na napredovanje u poslu. Učitelji osnovnih
škola mogu napredovati u zvanje učitelja mentora, savjetnika i izvrsnoga savjetnika. Zvanja se
obnavljaju svake pete godine, stoga je važan kontinuirani rast. S ciljem boljeg shvaćanja važnosti
promicanja napredovanja učitelja osnovnih škola provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku
od 173 učitelja. Primijenjen je Upitnik o napredovanju učitelja u osnovnoj školi kojim se pokazuje
razina motiviranosti učitelja za napredovanje u viša znanja te se pokazuje korelacija motivacije s
financijskim i razvojnim razlozima. Rezultati pokazuju da su učitelji nisko motivirani (M = 3,51) za
napredovanje te da su više motivirani osobnim razvojem nego financijskim razlozima.

Ključne riječi

financije; motivacija; napredovanje; osobni razvoj, učitelj

Hrčak ID:

281842

URI

https://hrcak.srce.hr/281842

Datum izdavanja:

12.9.2022.

Posjeta: 1.422 *