Izvorni znanstveni članak
MOTIVACIJA UČITELJA ZA NAPREDOVANJE U VIŠA ZVANJA
Luka Pongračić
orcid.org/0000-0002-2378-822X
; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska
Ana Maria Marinac
; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska
Sažetak
Motivacija je pokretač koji dovodi pojedinca do ostvarenja cilja. Važna je u svim područjima rada,
a posebno je važna u učiteljskom pozivu. Jedna od primarnih zadaća učitelja je neprestano motiviranje
i poticanje učenika na učenje i napredovanje, no budući da učitelji podučavaju po svome
primjeru, u tome uglavnom uspijevaju samo učitelji koji su i sami visoko motivirani za vlastiti rad
i napredak. Ispred učitelja današnjeg vremena stavljene su brojne mogućnosti, a time i izazovi. U
analizi motivacije za napredovanje potrebno je krenuti od razloga zbog kojih su se učitelji odlučili za
taj poziv te svijesti o vlastitoj vrijednosti koja će ih poticati na napredovanje u poslu. Učitelji osnovnih
škola mogu napredovati u zvanje učitelja mentora, savjetnika i izvrsnoga savjetnika. Zvanja se
obnavljaju svake pete godine, stoga je važan kontinuirani rast. S ciljem boljeg shvaćanja važnosti
promicanja napredovanja učitelja osnovnih škola provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku
od 173 učitelja. Primijenjen je Upitnik o napredovanju učitelja u osnovnoj školi kojim se pokazuje
razina motiviranosti učitelja za napredovanje u viša znanja te se pokazuje korelacija motivacije s
financijskim i razvojnim razlozima. Rezultati pokazuju da su učitelji nisko motivirani (M = 3,51) za
napredovanje te da su više motivirani osobnim razvojem nego financijskim razlozima.
Ključne riječi
financije; motivacija; napredovanje; osobni razvoj, učitelj
Hrčak ID:
281842
URI
Datum izdavanja:
12.9.2022.
Posjeta: 1.422 *