Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

ZNANJE I PRAKSA ODGOJITELJA O ODRŽIVOM RAZVOJU U DJEČJEM VRTIĆU

Patricija Bolešić orcid id orcid.org/0000-0003-0582-2428 ; Dječji vrtić Popovača, Popovača, Hrvatska
Višnja Vekić-Kljaić orcid id orcid.org/0000-0001-6702-3643 ; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 453 Kb

str. 141-153

preuzimanja: 1.671

citiraj


Sažetak

Održivi razvoj je proces postizanja ravnoteže između gospodarskih, socijalnih i okolišnih zahtjeva.
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje prva je razina odgoja i obrazovanja koja djecu rane i predškolske
dobi može poticati na aktivan odnos prema održivom razvoju. Cilj rada je istražiti znanje
odgojitelja u Dječjem vrtiću Popovača o važnosti održivog razvoja u odgoju i obrazovanju djece rane
i predškolske dobi i načina na koji odgojitelji implementiraju svoja znanja u rad s djecom.
Istraživanje je provedeno na uzorku od dvadeset i četiri odgojitelja. Rezultati pokazuju kako odgojitelji
održivi razvoj najviše poistovjećuju s ekologijom i zaštitom prirode. Oni razumiju srž održivog
razvoja i implementiraju ga u svoj svakodnevni rad s djecom, ali su svjesni nedostatka vlastitog
obrazovanja za održivi razvoj. Odgojitelji smatraju da provođenje aktivnosti odgoja i obrazovanja za
održivi razvoj doprinosi razumijevanju održivog razvoja kod djece te im je potrebno dodatno usavršavanje
i cjeloživotno profesionalno učenje kako bi se razvijali u ovom području.

Ključne riječi

djeca rane i predškolske dobi; ekologija; kurikulum ranog odgoja; profesionalni razvoj

Hrčak ID:

281847

URI

https://hrcak.srce.hr/281847

Datum izdavanja:

12.9.2022.

Posjeta: 2.832 *