Stručni rad
ZNANJE I PRAKSA ODGOJITELJA O ODRŽIVOM RAZVOJU U DJEČJEM VRTIĆU
Patricija Bolešić
orcid.org/0000-0003-0582-2428
; Dječji vrtić Popovača, Popovača, Hrvatska
Višnja Vekić-Kljaić
orcid.org/0000-0001-6702-3643
; Odjel društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod, Hrvatska
Sažetak
Održivi razvoj je proces postizanja ravnoteže između gospodarskih, socijalnih i okolišnih zahtjeva.
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje prva je razina odgoja i obrazovanja koja djecu rane i predškolske
dobi može poticati na aktivan odnos prema održivom razvoju. Cilj rada je istražiti znanje
odgojitelja u Dječjem vrtiću Popovača o važnosti održivog razvoja u odgoju i obrazovanju djece rane
i predškolske dobi i načina na koji odgojitelji implementiraju svoja znanja u rad s djecom.
Istraživanje je provedeno na uzorku od dvadeset i četiri odgojitelja. Rezultati pokazuju kako odgojitelji
održivi razvoj najviše poistovjećuju s ekologijom i zaštitom prirode. Oni razumiju srž održivog
razvoja i implementiraju ga u svoj svakodnevni rad s djecom, ali su svjesni nedostatka vlastitog
obrazovanja za održivi razvoj. Odgojitelji smatraju da provođenje aktivnosti odgoja i obrazovanja za
održivi razvoj doprinosi razumijevanju održivog razvoja kod djece te im je potrebno dodatno usavršavanje
i cjeloživotno profesionalno učenje kako bi se razvijali u ovom području.
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi; ekologija; kurikulum ranog odgoja; profesionalni razvoj
Hrčak ID:
281847
URI
Datum izdavanja:
12.9.2022.
Posjeta: 2.832 *