Izvorni znanstveni članak
Sljedivost prehrambenih proizvoda hrvatskih poduzeća
Dubravka Omejec
Mirjana Pejić Bach
Sažetak
Pojam sljedivosti (engl. traceability) javlja se kao važan element u proizvodnji hrane, a povezuje se sa identificiranjem proizvoda, praćenjem porijekla materijala i sirovina, te povijesnim praćenjem procesa proizvodnje, prerade, distribucije i prodaje. Sustavi sljedivosti postaju neizostavni dijelovi mehanizama za upravljanje sigurnošću i kvalitetom hrane. U radu je prikazana studija slučaja dizajniranja jednog modela sljedivosti za konkretno poduzeće koje se bavi proizvodnjom prehrambenih proizvoda. U okviru studije slučaja razvijen je model kojim su obuhvaćeni parametri praćenja proizvoda duž čitavog lanca, te između različitih partnera. Kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri hrvatska prehrambena poduzeća primjenjuju koncept sljedivosti provedeno je empirijsko anketno istraživanje, koje je pokazalo da je postojanje sustava sljedivosti element koji utječe na sudjelovanje na tržištu Europske unije.
Ključne riječi
Sljedivost; kvaliteta; logičko modeliranje; inteligentni sustavi
Hrčak ID:
26122
URI
Datum izdavanja:
1.12.2007.
Posjeta: 10.278 *