Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 1(11), 2006.
Izvorni znanstveni članak
SLOBODNO VRIJEME DJECE OTOKA HVARA I NJIHOVA DOB
Arbunić Antun
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Sažetak
Djeca predstavljaju specifičnu populaciju čije je vrijeme determinirano njihovim razvojnim hodom i pod stalnim je socijalnim nadzorom - prije svega od roditelja. Odrastanjem socijalni nadzor polako popušta, a bogatstvo aktivnosti kojima se ta populacija počima baviti sve se više širi. Upravo ta činjenica predstavlja istovremeno u sebi čimbenik dvostruog značenja: slobodno vrijeme može biti prostor razvoja osobnosti, ali i rizični čimbenik za pojavu socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja. Ovo saznanje podsječa nas na važnost društvene akcije u prostoru slobodnog vremena djece kao
ponude aktivnosti koju će djeca birati prema slobodnom izboru a u skladu sa svojim interesima i razvojnim potrebama. Da bi takva društvena akcija bila i uspješna, nužno je poznavati sve determinante prostora slobodnog vremena djece. Istražujući slobodno vrijeme djece otoka Hvara, uz primjenu kvantitativnih metoda istraživanja na deskriptivnoj i inferencijalnoj razini, dobijeni su podaci o
ukupnom stanju prostora vremena djece (strukturu i količinu), o njihovim navikama u slobodnom vremenu i o razlikama u korištenju slobodnog vremena s obzirom na tip dana (radni # neradni) i dob učenika starije osnovnoškolske dobi. Rezultati, premda ograničeni
specifičnošću uzorka ispitanika, pokazuju da su struktura i količina aktivnosti u prostoru ukupnog i slobodnog vremena djece determinirane i tipom dana i dobi djece te da su to, uz ostale odrednice koje determiniraju izbor aktivnosti u slobodnom vremenu (spol, teritorij...), oni čimbenici o kojima se mora voditi računa pri jednoj osmišljenoj društvenoj akciji u struktuiranju ponude aktivnosti za djecu osnovnoškolske dobi.
Ključne riječi
slobodno vrijeme; djeca; tip dana,; dob; aktivnosti u slobodnom vremenu
Hrčak ID:
26178
URI
Datum izdavanja:
15.6.2006.
Posjeta: 4.210 *