Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 1(11), 2006.
Stručni rad
DAROVITOST, TALENT I KREATIVNOST U ODGOJNOM PROCESU
Miroslav Huzjak
orcid.org/0000-0002-0166-8374
; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Darovitost, talent i kreativnost kao pojmovi nisu istoznačnice, a njihovo razlikovanje u određivanju i identificiranju može povisiti kvalitetu rada s djecom u odgojnom procesu i iskorištavanje njihovih potencijala. Navodimo različite autore i njihove teorije te metode
odreñivanja i identifikacije darovitosti, talenta i kreativnosti. Iako se ove sposobnosti pojavljuju kod populacije u određenim postocima zastupljenosti, moguće ih je dodatno razvijati kako kod
prepoznatih tako i kod neprepoznatih pojedinaca, pa i omogućiti da ne ostanu nezapažene ili nerealizirane kod onih koji nisu bili motivirani u razvoju svojih sposobnosti. Indikacije kao što su genetska predispozicija ili mogućnost utjecanja na pojedinca takozvanom obogaćenom sredinom sugeriraju nam mogućnosti koje može iskorištavati i školski sustav kao i metodike pojedinih predmeta. Iako se društvo trudi držati darovite i kreativne pojedince na svojim marginama zbog njihove različitosti i provokativnosti, ipak baš o njima najviše ovisi razvoj tog društva
Ključne riječi
darovitost; talent; kreativnost; otkrivanje i identifikacija sposobnosti
Hrčak ID:
26205
URI
Datum izdavanja:
15.6.2006.
Posjeta: 19.514 *