Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Oblikovanje i empirijsko testiranje modela za vrednovanje uspješnosti maloprodajnih kanala distribucije financijskih usluga

Mirko Palić


Puni tekst: hrvatski pdf 495 Kb

str. 227-247

preuzimanja: 3.820

citiraj


Sažetak

Kanali distribucije ili marketinški kanali predstavljaju jedan od četiriju temeljnih
elementa marketinškog miksa. Za razliku od ostalih komponenata marketinškog miksa,
odluke vezane uz kanal distribucije često predstavljaju opredjeljenja koja iziskuju velike investicije
i dugoročno vezivanje, stoga ih nije moguće lako i brzo mijenjati kao neke druge elemente
marketinškog miksa. Zbog toga je za poduzeće vrlo važno da od velikog broja različitih alternativa
oblikuje marketinški kanal koji će biti troškovno učinkovit te će odgovarati ciljnom tržištu i
vrsti proizvoda koje nudi. Financijske institucije predstavljaju pogodnu podlogu za proučavanje
ovog fenomena jer obiluju raznovrsnim i kompleksnim kanalnim strukturama gdje je multikanalnost
pravilo, a ne izuzetak. Pri tome se postavlja pitanje na koji način vrednovati ili mjeriti
uspješnost kanala distribucije? U razvoju modela razmotrene su mnoge metode, od čisto računovodstvenih
do biheviorističkih. Temeljeno na Spriggsovu predlošku razvoja modela za vrednovanje
članova kanala distribucije predložen je model za vrednovanje uspješnosti maloprodajnih
kanala distribucije financijskih usluga. Upotrebljivost navedenog modela empirijski je utvrđena,
stoga se u zaključku rada donose preporuke vezane uz mogućnost njegova korištenja u
poslovnoj praksi domaćih financijskih institucija.

Ključne riječi

Kanali distribucije; financijske usluge; vrednovanje uspješnosti; marketing

Hrčak ID:

26223

URI

https://hrcak.srce.hr/26223

Datum izdavanja:

1.12.2005.

Posjeta: 5.025 *