Pregledni rad
https://doi.org/10.52444/nr.3.2.1
Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za škole
Krešimir Prijatelj
orcid.org/0000-0002-8056-3684
; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru
Sažetak
Usredotočena svjesnost (eng. mindfulness) stanje je svijesti u kojem je pažnja usmjerena na vlastita iskustva, odnosno tjelesne osjete, misli i osjećaje, te na svoju okolinu, u sadašnjem trenutku i sa stavom uvažavanja i neprosuđivanja. Ta tehnika pomaže smanjiti anksioznost, depresiju, agresiju, somatske probleme te poboljšati samopouzdanje i društvene vještine kod djece i mladih. Istraživanja ukazuju kako tehnika mindfulnessa mijenja određene biomarkere u aktivnostima imunološkog sustava. U vrijeme kada raste broj internaliziranih poremećaja kod djece i mladih, tehnika mindfulnessa ujedno je i intervencija i preventivna strategija u školskom kontekstu. Kao obrazovna ustanova, škola uči učenike kako učiti, odnosno kako unaprijediti proces učenja, ali i donositi odluke u svakodnevnim životnim situacijama. Tehniku mindfulnessa bilo bi važno prakticirati u školi jer ima pozitivan učinak na pažnju, socijalni i emocionalni razvoj djece i mladih te na poboljšavanje izvršnih funkcija i pamćenja.
Ključne riječi
imunološki sustav, mentalno zdravlje djece, mindfulness, škola
Hrčak ID:
287609
URI
Datum izdavanja:
19.12.2022.
Posjeta: 1.433 *