Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.52444/nr.3.2.1

Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za škole

Krešimir Prijatelj orcid id orcid.org/0000-0002-8056-3684 ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 359 Kb

str. 3-21

preuzimanja: 635

citiraj


Sažetak

Usredotočena svjesnost (eng. mindfulness) stanje je svijesti u kojem je pažnja usmjerena na vlastita iskustva, odnosno tjelesne osjete, misli i osjećaje, te na svoju okolinu, u sadašnjem trenutku i sa stavom uvažavanja i neprosuđivanja. Ta tehnika pomaže smanjiti anksioznost, depresiju, agresiju, somatske probleme te poboljšati samopouzdanje i društvene vještine kod djece i mladih. Istraživanja ukazuju kako tehnika mindfulnessa mijenja određene biomarkere u aktivnostima imunološkog sustava. U vrijeme kada raste broj internaliziranih poremećaja kod djece i mladih, tehnika mindfulnessa ujedno je i intervencija i preventivna strategija u školskom kontekstu. Kao obrazovna ustanova, škola uči učenike kako učiti, odnosno kako unaprijediti proces učenja, ali i donositi odluke u svakodnevnim životnim situacijama. Tehniku mindfulnessa bilo bi važno prakticirati u školi jer ima pozitivan učinak na pažnju, socijalni i emocionalni razvoj djece i mladih te na poboljšavanje izvršnih funkcija i pamćenja.

Ključne riječi

imunološki sustav, mentalno zdravlje djece, mindfulness, škola

Hrčak ID:

287609

URI

https://hrcak.srce.hr/287609

Datum izdavanja:

19.12.2022.

Posjeta: 1.433 *