Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17234/SEC.34.4

Konceptualna upotreba fotografije u umjetničkom radu Antuna Maračića (Sažetak)

Rozana Vojvoda


Puni tekst: engleski pdf 1.584 Kb

str. 67-83

preuzimanja: 295

citiraj


Sažetak

U članku se, na temelju odabranih radova, analizira konceptualna upotreba fotografije u radu multimedijalnoga umjetnika Antuna Maračića od prvih korištenja analogne crno-bijele fotografije sredinom sedamdesetih godina do niza fotografskih serija rađenih u “dubrovačkom razdoblju” od 2000. do 2012. godine. Dok umjetnik u radovima iz sredine sedamdesetih godina fotografiju upotrebljava kao nužni alat u službi bilježenja idejnoga tijela rada sa snažnim egzistencijalnim konotacijama, već u seriji ratnih fotografija objavljenih u publikaciji Ispražnjeni okviri / Iščezli sadržaji (1991 – 1994), fotografije postaju samodostatne i simbolične, a konceptualna potka utkana je u sam prizor. U Maračićevim fotografskim serijama od 2000. godine nadalje konceptualni okvir serija uglavnom je određen praćenjem motiva u dugom vremenskom trajanju u rubnom području između života i umjetnosti i naknadnim uvođenjem fotografija u kontekst umjetnosti.

Ključne riječi

Antun Maračić; fotografija; konceptualna umjetnost; ispražnjeni okviri; iščezli sadržaji; Lokrum; Dubrovnik

Hrčak ID:

288354

URI

https://hrcak.srce.hr/288354

Datum izdavanja:

23.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.109 *