Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga medija u konstrukciji europskoga identiteta: Informirati, obrazovati, promovirati?

Melita Poler Kovačič ; docentica Fakulteta za društvene znanosti, Katedra za novinarstvo Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 218 Kb

str. 101-118

preuzimanja: 1.002

citiraj


Sažetak

Autorica istražuje ulogu medija u formiranju europskog identiteta, pod pretpostavkom
da se od njih očekuje da igraju ključnu ulogu u percepciji i konstrukciji
europskog identiteta te razvitka i očuvanja nacionalnih identiteta. Jedan od glavnih
problema u izvještavanju o temama vezanim za Europsku uniju je određivanje
granica između informiranja javnosti i promocije ideja koje vode stvaranju identiteta
Unije. Pružati javnosti istinite, provjerene, točne, važne, nepristrane, različite i
izbalansirane informacije primarni je novinarski zadatak definiran etičkim zakonima
svih država Unije. Jednostrana promocija i snabdjevanje građana selektivnom
istinom i pristranim informacijama ne bi trebali biti smatrani dijelom kvalitetnog
novinarskog diskursa, iako se događaju pod krinkom izgradnje identiteta.
Autoričina teza je da mediji imaju važnu ulogu informiranja građana o temama
relevantnim za Uniju bez promoviranja Unije. Kritički odmak od informacija dobivenih
od vlade ili od izvora za odnose s javnošću mora postojati. Moraju se postavljati
novinarska pitanja. Kako bi ispunili svoju zadaću, novinari moraju biti
opremljeni vještinama i znanjem o politici Unije, moraju slijediti standarde klasične paradigme novinarstva kao javnog servisa i zadržati profesionalni etički stav u
svim fazama komunikacijskog procesa.

Ključne riječi

europski identitet; nacionalni identitet; uloga medija; novinarska etika

Hrčak ID:

26395

URI

https://hrcak.srce.hr/26395

Datum izdavanja:

18.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.419 *