Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/zs.68.1-2.1

PROFESIONALNA PODRŠKA POMOĆNIKA U NASTAVI UČENICIMA S TEŠKOĆAMA I NJIHOVA ULOGA U INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU

Zlatko Bukvić ; Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Varaždin


Puni tekst: engleski pdf 5.872 Kb

str. 9-20

preuzimanja: 441

citiraj


Sažetak

Pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednici relativno su novi oblik stručne podrške učenicima s posebnim obrazovnim potrebama u Hrvatskom školskom sustavu. U kontekstu hrvatskih osnovnih i srednjih škola one predstavljaju vrijedan izvor učenicima s teškoćama u učenju i invaliditetom kao podskupini učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Ministarstvo znanosti i obrazovanja brojnim dokumentima i projektima osigurava mogućnosti i realizaciju inkluzivnog obrazovanja. Pružanje ove vrste potpore pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika jedan je od načina razumne prilagodbe individualnim potrebama učenika. Na taj način učenici mogu iskoristiti svoje šanse za sudjelovanje u obrazovnom procesu ravnopravno s ostalima i bez diskriminacije na temelju teškoća i različitosti. Aktualne publikacije u području suradnje asistenata i nastavnika otkrivaju neke aspekte izazova inkluzivnog obrazovanja i prijedloge za njihovo poboljšanje. U ovom radu razmatra se uključenost pomoćnika u nastavi u Varaždinskoj županiji i gradu Varaždinu te njihova i učiteljska percepcija uloge pomoćnika u podršci učenicima s teškoćama na uzorku 160 ispitanika.

Ključne riječi

učenici s posebnim potrebama; teškoće; pomoćnici u nastavi; Varaždinska županija

Hrčak ID:

289569

URI

https://hrcak.srce.hr/289569

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.566 *