Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.68.1-2.4

KOLIKO SU SREDNJOŠKOLCI STVARNO NA MOBITELU? - SPOLNE RAZLIKE U UPORABI MOBITELA I PERCEPCIJA VREMENA PROVEDENOG NA MOBITELU KOD SREDNJOŠKOLACA

Tajana Lovreković ; Gornjogradska gimnazija
Tina Maljur ; European Institute for Participatory Media
Kristina Matasić ; Gornjogradska gimnazija


Puni tekst: engleski pdf 12.457 Kb

str. 53-72

preuzimanja: 355

citiraj


Sažetak

Broj sati provedenih na mobitelu posljednjih se godina sve više povećava što je posebno vidljivo kod mlađih generacija. Većina istraživanja o ovoj temi uglavnom se temelji na mjeri samoprocjene vremena pred ekranom. U Hrvatskoj je relativno malo studija o mobitelima i njegovom utjecaju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati koliko sati hrvatski srednjoškolci provode na mobitelu te uočiti postoji li odstupanja u samoprocjeni vremena na mobitelu u odnosu na objektivnu mjeru dobivenu pomoću mobilne aplikacije za praćenje vremena. Nadalje, analizirane su spolne razlike u vremenu provedenom pred ekranom kao i razlike između različitih razina akademskog postignuća učenika. U istraživanju je sudjelovalo 156 srednjoškolaca u dobi od 14 do 18 godina. Od ispitanika je zatraženo da ispune upitnik o navikama i stavovima uporabe pametnih telefona, dok je njihova upotreba pametnog telefona praćena tijekom tjedan dana pomoću aplikacije Screen Time. Konačna je analiza napravljena na temelju podataka prikupljenih od 130 sudionika. Većina učenika navodi da se koristi pametnim telefonom od dva do četiri sata dnevno, dok im je stvarno provedeno vrijeme ispred ekrana u prosjeku 5 sati i 29 minuta dnevno. Njih 64,6 % učenika podcjenjuje svoje vrijeme provedeno na pametnim telefonima. Učenici većinom smatraju da je preporučljivo jedan do dva sata dnevno koristiti se pametnim telefonom te misle da se ovisnost stvara ako se telefon koristi dva do četiri sata dnevno. Nije bilo značajnih razlika u provedenom vremenu na mobitelu između učenika različitog školskog uspjeha kao ni između učenika i učenica. Međutim, kada su ispitane spolne razlike za različite kategorije aplikacija za mobitele, rezultati su pokazali da učenice provode više vremena na aplikacijama društvenih mreža, dok učenici provode više vremena koristeći se multimedijskim aplikacijama.

Ključne riječi

samoprocjena; stvarno provedeno vrijeme na mobitelu; spolne razlike; društvene mreže

Hrčak ID:

289576

URI

https://hrcak.srce.hr/289576

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.200 *